Sponzorizat de newsflash.ro
Ariya, un model atât de delicat, de primitor, de confortabil, s-a transformat într-un monstru, odată cu sosirea versiunii e-4ORCE de 394 de cai, cu două motoare. Cum se pupă cele două fețe antagoniste? Foto: Bogdan Grigorescu
Am luat contact cu frumusețea asta în multe ocazii: am fost primul român care a condus-o, la primele teste internaționale, în Madrid, pe Circuito del Jarama, am plimbat-o pe bulevardele din București, apoi am scos-o la drum întins, la „Best Electric Car“, unde a și câștigat trofeul din 2023… De fiecare dată, am apreciat senzația de „acasă“ pe care ți-o oferă interiorul, materialele moi și plăcute la atingere, fotoliile ridicol de comode, suspensia confortabilă și, în general, spiritul nipon prezent până-n măduva oaselor. Ei bine, ce face Nissan acum cu cea mai relaxantă electrică pe care am condus-o? Îi mărește puterea, ducând-o spre 400 de cai și transformând-o astfel într-un super-crossover electric.
Din prima secundă în care apeși ceva mai decis accelerația, senzația este copleșitoare. Pare că sufrageria pleacă de sub tine cu o ușurință la care nu te aștepți. De fapt, e indicat ca în oraș să selectezi din start modul Eco, care asigură accelerări sigure, plăcute, fiindcă altfel, chiar și în Normal, mașina pune toți caii la șosea suficient de repede, încât să te poată surprinde cu viteze ilegale în două secunde. Iar apoi, trebuie să și oprești cele 2,3 tone… Despre modul Sport, nu mai discut, fiind pretabil doar la ieșirea din oraș, pentru că te împinge violent spre warp 1.
➡ Ariya a fost Best Electric Car 2023 💡
Sigur, inginerii s-au pregătit temeinic pentru infuzia de putere și au schimbat sesizabil setarea suspensiei, pentru a stăpâni mai bine ruliul și tangajul. Astfel, în oraș a dispărut dulceața cu care Ariya trece peste liniile de tramvai, aceasta fiind înlocuită de o oarecare fermitate, dată inclusiv de jantele din aliaj de 20 de inchi (19 la celelalte versiuni). La orele de vârf, consumul în București a fost de 25 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii reale de 348 km. În weekend, a scăzut la 17, deci poți parcurge peste 500 km cu un plin de baterie.
La drum întins, cei 394 de cai zbârnâie, iar Ariya se simte ca peștele în apă. Depășirile sunt aproape instantanee, iar dacă folosești modul Sport, adaugi și un dram de dramă, datorită sunetului grav emis de boxele Bose (aliterații intenționate). Totul merge ca uns, pe fondul unei lipse remarcabile de zgomote parazite, datorată insonorizării impecabile. Atât de multă atenție au acordat japonezii aspectului NVH, încât au montat geamuri laterale laminate la toate ușile, dotare imposibil de găsit la rivali, după cunoștința mea.
➡ Acesta este Sakura, Nissanul Ariya intrat la apă! 💡
Pe virajele abordate rapid, e-4ORCE are un comportament subvirator, pentru că Nissan a decis să monteze două motoare identice, a câte 218…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro