Sponzorizat de newsflash.ro
Valurile mării scaldă molcom coamele munților. La amiază, Luna încălzește alene pajiștea năpădită de peștii dați în floare. Pe cerul senin, de un galben pai, stoluri de pinguini brăzdează zările. E luni, prima zi a weekendului. Bună dimineața! Știu că nimic din toate astea nu pare a avea sens. La fel cum un SUV din seria X realizat complet de la zero exclusiv de către divizia M pare venit dintr-o lume paralelă. Și totuși, ia uite ce entitate a străbătut spațiul și timpul, ajungând sub ochii noștri, în lumea noastră! BMW XM. Foto: Bogdan Paraschiv
Am trăit să le vedem pe toate, ai putea zice. Încă n-ai văzut nimic, ți-aș zice eu. Pentru că ceea ce la începutul deceniului era neverosimil acum e de domeniul uzualului. Și nu numai în domeniul auto. Fii atent! În Austria, Slovacia și Ungaria conduc în sondaje lideri proruși. Zone întinse în care, în mod normal, în luna aprilie sunt temperaturi negative (precum Alberta, Canada), au suferit (și suferă) de pe urma incendiilor violente de vegetație cauzate de temperaturile de peste 30°C. Transgenderii au apărut în probele feminine ale diverselor sporturi. Știu, astea-s chestiuni negative, dar pozitive nu prea am din alte domenii.
Am însă din domeniul care ne interesează pe noi. De exemplu, posibilitatea de a cumpăra un model de peste 1000 CP cu 130.000 de euro (vezi Tesla Model S Plaid). Sau disponibilitatea celui mai variat repertoriu de sisteme de propulsie disponibil vreodată (benzină, diesel, GPL, mild, full, plug-in hybrid, electric, CNG și hidrogen). Sau lansarea primului SUV de lux dezvoltat exclusiv de către divizia M. BMW XM. Nu te teme, o să treci peste numele similar cu al modelului emblematic Citroën.
➡ Vezi aici versiunea specială XM Label Red! 💡
La drept vorbind, era cel mai simplu și mai sugestiv nume pe care i l-ar fi putut pune BMW. X de la SUV, M de la Motorsport. Totodată, este primul model dezvoltat exclusiv de către departamentul M, după zvăpăiatul M1, din 1978. Și dacă M1 cântărea 1300 kg și avea motor central, XM trage la cântar mai mult decât dublu (2785) și vine cu două motoare. O antiteză perfectă între singurele două M-uri gândite de la zero! Ce vremuri nebune trăim…
Așa și-a regizat divizia M intrarea în lumea electrificată. Cu un hibrid plug-in de 2,8 tone, arogant până la cer și înapoi. Este, de departe, cel mai impunător și mai izbitor design din gamă. Și – nota bene! – e plin de „Easter Eggs“, adică de mici indicii picante. De exemplu, linia frântă aurie care înconjoară geamurile laterale amintește de forma geamurilor lui M1. La fel, și cele trei lamele din lateralele stopurilor evocă deflectoarele laterale ale supercarului. În sfârșit, emblemele de pe lunetă își au originile în cele de pe spatele coupé-ului. Iar restul designului, plin de linii frânte și curbe, cu nări mari și faruri mici, șochează.
➡ Citește despre BMW…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro