Sponzorizat de newsflash.ro
Producătorul chinez de celule pentru baterii SVolt renunță complet la planurile sale ambițioase pentru Europa. Decizia reprezintă un eșec major în special pentru Germania.
Puternic afectată de declinul industriei auto, Germania primește o lovitură importantă și de la investitorii în domeniul producției de baterii pentru mașini. După ce a anunțat unul dintre cele mai ambițioase planuri de creștere dintre toți producătorii asiatici de baterii, care includea construirea a nu mai puțin de cinci fabrici în Europa, cu o capacitate de producție de cel puțin 50 de gigawați-oră până la sfârșitul deceniului, chinezii de la SVolt par gata să oprească total investițiile.
Conform presei germane, decizia SVolt de a opri investițiile în Europa a fost anunțată deja la sediul central al companiei din orașul Changzhou. Informația a fost inițial dezvăluită de site-ul chinez de știri economice Yicai.
În acest context, activitatea operațională a proiectului dezvoltat de SVolt în Saarland-ul german va fi întreruptă până la sfârșitul lunii ianuarie 2025, iar cei aproximativ 50 de angajați vor fi concediați.
Investiția planificată în Saarland avea o valoare inițială de circa două miliarde de euro și avea ca țintă asamblarea de module pentru baterii, precum și producția de celule în mai multe locații din Saarland. În total, urmau să fie create aproximativ 2.000 de locuri de muncă. Mai mult chiar, SVolt a semnat, în 2021, un contract cu grupul Stellantis pentru a furniza baterii litiu-ion, sisteme de stocare de înaltă tensiune și sisteme de gestionare a bateriilor începând cu 2025.
Pentru landul german, care încerca să atenueze impactul închiderii uzinei Ford din Saarlouis, decizia producătorului de baterii nu este deloc ușor de primit, iar oprirea totală a investițiilor are efecte asupra mai multor zone din Germania. În iunie, Svolt, subsidiară a Great Wall Motors, anunța că oprește și proiectul uzinei de baterii de lângă Berlin.
În ambele cazuri motivul invocat de investitorul chinez a fost volatilității pieței de mașini electrice din Europa și imposibilitatea de a prognoza corect necesarul de baterii din zonă.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro