Sponzorizat de newsflash.ro
Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei 60 de membri ai juriului, din 23 de țări, au ales, dintre cele 42 de modele eligibile, cele 7 finaliste. M-am bucurat pentru că am regăsit pe lista finală 6 dintre cele 7 modele votate de mine. Un coleg spaniol chiar glumea astăzi cu mine, spunându-mi că ar trebui să mă roage să-i ghicesc numerele de la loto.
Nu a fost nicio magie! A fost numai dorința de a vota rațional, modele potrivite cu realitatea de azi a pieței auto europene, care este sufocată de creșterile aberante de prețuri și de electrificarea forțată. În plus, pe lista mea au avut întâietate modelele cu mai multe variante de motorizare, pentru că mi se pare normal să lași clientul să aleagă, nu să-i restrângi artificial opțiunile.
Iată în ordine alfabetică finalistele Car Of The Year 2025:
Alfa Romeo Junior
Este cel mai nou model Alfa Romeo și prima Alfa care s-a lansat inițial doar în variantă electrică. De asemenea, este prima Alfa realizată pe o platformă comună cu alte modele din grupul Stellantis, de la care a preluat o serie de componente vizibile și mai puțin vizibile.
Am condus toate cele 3 variante de motorizare existente – Veloce, cea mai puternică variantă electrică (280 CP), Elettrica Speciale si varianta hibridă. Aceasta din urmă este alegerea mea din gamă.
Alejandro Mesonero – Romanos – designer șef Alfa Romeo – mi-a declarant la Paris: „ Cu noul Junior ne adresăm în special celor care nu au avut până o Alfa și suntem convinși că ne vom largi astfel aria de clienți. De asemenea, cred că mulți clienți nostalgici după un model hatchback, ca Giulietta, vor găsi în Junior ceea ce își doresc. În ciuda apartenenței la grupul Stellantis și a utilizării unor componente comune, fiecare Alfa și-a păstrat spiritul sportiv incontestabil. Referitor la Car Of The Year, cred ca Alfa Junior are potențial.”
Pro Alfa Romeo Junior
- design exterior spectaculos și dinamic
- performanțele dinamice ale variantei Veloce – 0-100 km/h în 5,9 secunde
- stabilitate tipică Alfa Romeo
- scaune sport, de tip scoică, cu multă susținere laterală
- materiale interioare de bună calitate
Contra Alfa Romeo Junior
- spațiu interior limitat, cu acces greoi pentru persoane peste 1,70 m
- spații de depozitare mici și puține
- ecranul central mic, greu de urmărit și parțial obturat de volan
- zgomot interior pe macadam
- autonomie reală redusă la varianta Veloce (sub 300 km)
Citroen C3, e-C3
Este una dintre cele mai simpatice mașini lansate în acest an. De la aspectul exterior general până la cele mai mici detalii interioare, totul pare o joacă, o îmbinare veselă și tinerească de forme, linii, culori și materiale. Datorită barelor longitudinale de pe tavan, care îi amplifică înălțimea, ai zice, de departe, că este un mini SUV. De fapt, este o mașinuță ideală pentru traficul…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro