Sponzorizat de newsflash.ro
Un britanic acuză Tesla de „jaf la drumul mare”, după ce a primit un deviz de 17,374 lire pentru remedierea unui defect apărut după o ploaie de toamnă.
Nu este prima dată când auzim de reparații costisitoare la mașinile Tesla. De fapt, brandul a devenit o adevărată „sperietoare” pentru companiile de asigurări, care umflă cât pot tarifele polițelor CASCO, sau refuză de-a dreptul clienții proprietari de Tesla. Iar motivele amintesc cumva de Apple, ambele companii optând pentru o strategie care descurajează prin orice mijloace reparațiile, de la sabotarea prin software a componentelor instalate în centre de service neagreate (cazul Apple) la refuzul de a vinde piese de schimb către terți (cazul Tesla). Mai avem si designul cu prea multe șuruburi și adeziv nejustificat de puternic, strategie folosită de ambele companii.
În cazul de față, un proprietar Tesla din Marea Britanie a reclamat apariția unui mesaj de eroare legat de funcționarea bateriei, obligând-ul să tragă pe marginea drumului cu mașina rămasă imobilizată. Nu este clar dacă problema s-a manifestat de la umezeala specifică zilelor ploioase de toamnă, sau o băltoacă neobișnuit de adâncă, însă răspunsul oferit de Tesla reprezintă coșmarul oricărui proprietar de EV: înlocuirea totală a bateriei.
La fel ca multe produse high-tech, mașinile Tesla sunt optimizate pentru eficiență, dar asta nu este neapărat benefic pentru consumatorul final. Da, e bine ca noua ta mașină să consume puțin și să coste puțin la momentul achiziției. Dar ce nu știi este că prețul mic vine cu anumite compromisuri, multe dintre piesele componente fiind proiectate pentru fabricare și asamblare inițială cât mai rapidă, nu neapărat pentru a înlesni reparații ulterioare.
Așa se face că pachetul unui acumulator Tesla cu mii de componente (ex. celule Li-Ion) vine într-un singur modul complet sigilat, care nu permite în niciun fel dezasamblarea…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro