Sponzorizat de newsflash.ro
Odata cu cresterea popularitatii sectorului IT si a dorintei oamenilor de a face tranzitia spre acesta, au aparut tot mai multe articole care fie popularizeaza beneficiile si partile faine ale anumitor job-uri din acest sector (programator, QA, designer etc.), fie raspandesc idei ce sunt fundamental gresite.
Problema cea mai mare este ca multi oameni iau drept adevarate anumite stereotipuri despre aceste meserii, iar domeniul testarii software nu a facut exceptie, ba dimpotriva. In continuare vom discuta despre cele mai intalnite preconceptii despre testare software, si despre realitatea faptica din teren.
Preconceptii si idei gresite despre rolul testarii
Cel mai probabil ideile preconcepute (si gresite) despre testarea software se datoreaza mai multor factori, de la lipsa de intelegere a acestui domeniu in cadrul procesului de lansare a software-ului (SDLC), superficialitatea in documentare si simplificarea anormala a rolului de QA, mai ales de catre cei care nu au lucrat ca sau cu acesti specialisti. Sa vedem care sunt printre cele mai intalnite conceptii gresite pe care eu si nu numai le-am intalnit despre testare.
1. „In testarea software se cauta doar bug-uri”
La intrebarea aparent banala „ce face un tester / inginer QA la job?”, cei mai multi ar gandi ca acesta cauta bug-urile din aplicatiile testate. Lucru partial adevarat, insa nici pe de parte nu constituie un raspuns complet.
Mai demult am vorbit intr-un articol dedicat aici pe blog despre cum arata o zi la job pentru un QA. Ideea e ca activitatile pe care acesta le desfasoara si de care se ocupa pentru a asigura calitatea produselor ce le are pe mana este foarte mare, identificarea bug-urilor fiind doar o mica piesa din acest puzzle.
De exemplu, un QA caruia ii pasa de calitatea si forma finala a produselor testate va cauta sa vina cu sugestii si imbunatatiri, sa adauge noi feature-uri, sa gaseasca hibele inca din faza de requirements astfel inca sa previna in mod proactiv si cat mai din timp remedierea unor eventuale probleme tehnice sau de utilizare, fara ca acestea sa ajunga la clientii companiei.
2. „Un QA nu are un rol la fel de important precum un programator”
O comparatie intalnita extrem de frecvent in mediul online si propagata in special de anumite academii ce ofera cursuri de recalificare in IT pentru a-i face pe viitorii cursanti sa „inteleaga” rolul unui tester este accea intre zona de QA si cea de development. Comparatie din care aproape mereu rolul de QA iese ca fiind inferior unui programator, ceea ce iarasi nu este adevarat.
Motivul este acela ca se zica ca e mai usor sa intri in IT drept QA decat programator, ca ai nevoie de mai putine studii, si ca e o activitate lejera (iti aduce aminte, „testarea doar cauta bug-uri”, nu?). Desigur, aceste lucruri sunt trunchiate si in buna parte lipsite de adevar.
Ceea ce se poate spune cu siguranta este ca cele doua roluri, de QA si developer, sunt diferite, presupun…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.blogdeit.ro