Sponzorizat de newsflash.ro
Si cand spunem asta ne uitam evident la motorul cu 4 cilindri 1.8 L 2ZR-FXE de la Prius care merge fara probleme 500.000 de km, insa toti fanii Toyota uita cu desavrsire de cel mai mic motor al japonezilor care inca se produce si care demonstreaza o fiabilitate incredibila.
Este vorba evident de micutul Toyota 1KR cu 3 pistoane aspirat care are o greutate la gol doar de 75 kg, motor care echipeaza in general masinile de oras al celor de la Toyota.
De fapt, acest motor Toyota 1KR este unul produs incepand cu anul 2004 de catre Daihatsu pentru toate micro masinile din Japonia, motor care avea sa-si demonsteze fiabilitatea cand a fost produs in Polonia pentru Yaris-ul si Ayago-ul din Europa.
Test cu noul Citroen C1 Facelift 2009/ 1.0 68 CP consum, performante, pret achizitie, fiabilitate
DE CE 1KR ESTE PRINTRE CELE MAI BUNE MOTOARE TOYOTA?
Pentru simplul fapt ca este aspirat, are o distributie pe lant serioasa, are putine vibratii pentru un L3 si foloseste o ijectie clasica multipunct, adica este exact ceea ce nu poate sa fie un motor L3 turbo, cu injectie directa produs de catre europeni.
Constructia motorizarii Toyota 1KR este una gandita sa nu-i faca probleme soferului cel putin 200.000 de km in conditii de rulare 100% in oras, insa in realitate aceste motoare depasesc 500.000 de km in mediul urban fara prea multe probleme.
Se pare ca un Citroen C1 poate merge fara probleme tehnice chiar si 460.000 de km
Treptele de viteze sunt etajate atat de lung incat modelul atinge aproape 60 km/h in treapta 1, pe cand treapta a 2-a ne afiseaza 100 km/h pe vitezometru.
O alta caracteristica de top a lui Toyota 1KR este faptul ca poti sa-i pui GPL fara a avea problemele clasice ale unui motor Nissan sau Mitsubishi, supapele sale fiind gandite sa primeasca GPL inca din fabrica.
Toyota renunta la colaborarea cu PSA pentru modelel Aygo 2020
Puterile maxime nu sunt mari, insa Toyota 1KR exceleaza pentru ca este montat pe masini cu o greutate in general mai mica de 1,000 kg, si aici conteaza mai mult raportul CP/kg, adica are performante in viata reala in zona 0-50 km/h mult superioara chiar si unor motoare de peste 100 CP montate pe caroserii grele.
Consumul real este exagerat de mic chiar si atunci cand mergi agresiv in oras, foarte multi curieri preferand o masina cu acest motor Toyota 1KR pentru ca are costuri de utilizare mici in timp.
Si ca fapt divers, nu trebuie uitate costurile extrem de mici cu inlocuirea sa drept piesa SH din dezmembrari, detaliu greu de spus despre alte motoare Toyota extrem de scumpe chiar si SH.
Noua Toyota Aygo X 1.0l Benzina S-CVT 2023 este un esec pentru ca se vinde in Romania cu 24.000 euro
Test Drive cu noua Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016-O citadina extrem de atragatoare
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autolatest.ro