Sponzorizat de newsflash.ro
- Un BMW M3 electric este în lucru
- Unele dintre viitoarele automobile electrice M se vor baza pe platforma BMW Neue Klasse
- Șeful M de la BMW, Frank van Meel, a declarat că M3 electric, care se presupune că se va numi i3 M, „va bate totul”
BMW lucrează la o nouă generație de vehicule electrice, cunoscută sub numele de Neue Klasse, iar unele dintre acestea vor sta la baza primelor automobile M dedicate, alimentate cu baterii.
Într-un interviu pentru Motor Trend publicat marți, șeful diviziei M, Frank van Meel, a declarat că primele mașină electrică M se va baza pe o berlină compactă Neue Klasse care va fi lansată în 2026 și care va face parte probabil dintr-o gamă extinsă a Seriei 3. Se zvonește că sedanul va reînvia emblema i3, pe care BMW a folosit-o ultima dată pe un hatchback electric. Automobilul a fost anticipat de conceptul Vision Neue Klasse de anul trecut.
Versiunea M, care ar putea fi denumită i3 M, este așteptat să debuteze în 2026 sau 2027 și, potrivit lui van Meel, mașina „va întrece tot ceea ce am văzut până acum”. Deși putem presupune că declarația este încărcată de hiperbolă, aceasta arată cât de serios ia în serios divizia M, faimoasă pentru că a oferit repere în materie de motoare pe benzină performante, revoluția EV.
Dezvoltarea pentru grupul motopropulsor al mașinii electrice M este departe de a fi la început. Divizia M a dezvăluit încă din 2022 un catâr de testare machetat pentru a găzdui un tren de propulsie electric cu patru motoare. Potrivit Motor Trend, punctul de plecare pentru grupul motopropulsor va fi de cel puțin 1.000 kw, adică aproximativ 1.341 CP. O astfel de putere ar asigura mașinii o viteză mai mare decât a oricărei mașini M anterioare.
Conceptul BMW Vision Neue Klasse
Dar un număr mare de putere nu va fi singura vedetă a spectacolului. Prin utilizarea unui motor individual pentru fiecare roată, sistemul de control al șasiului va fi capabil să direcționeze cu precizie puterea acolo unde este nevoie pentru a oferi noi niveluri de manevrabilitate. În loc să-și petreacă timpul cu caracteristici specializate, cum ar fi un viraj cu rezervor, van Meel a declarat pentru Motor Trend că echipa sa lucrează din greu pentru a se asigura că sistemul de control al șasiului oferă o manevrabilitate „neutră, liniară și previzibilă”, chiar și la limită.
Pentru puriștii M, tracțiunea spate va fi în continuare disponibilă pe viitoarele M EV, a asigurat van Meel în interviul său.
Viitoarele Neue Klasse EV vor include, de asemenea, un crossover în același segment ca și modelul X3. Acesta a fost prezentat în avanpremieră în luna martie de către Conceptul Neue Klasse X, și va înlocui probabil crossoverul electric iX3 vândut în prezent în străinătate. Va fi lansat anul viitor și există mari șanse ca la un moment dat să aibă și o versiune M.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoghid.ro