Sponzorizat de newsflash.ro
La finalul lunii septembrie, Leapmotor International, companie deținută în proporție de 51% de grupul Stellantis și 49% de chinezii de la Leapmotor, a prezentat primele sale două produse destinate pieței europene. În timpul testului internațional desfășurat la Milano modelele T03 și C10 și-au dovedit în fața presei atât atuurile cât și deficiențele.
AutoExpert a luat parte la primul test internațional al mărcii Leapmotor în Europa. Cu scopul de a își prezenta cât mai bine cele două modele cu care debutează pe piața de pe Bătrânul Continent, oficialii companiei Leapmotor International le-au pus la dispoziția presei arătând o impresionantă încredere în forțele proprii.
Cu siguranță ați aflat deja despre intrarea Leapmotor pe piața din România, aceasta fiind una dintre cele nouă piețe europene aflate în primul val de extindere internațională a mărcii care, până în această toamnă, și-a făcut simțită prezența doar în China. Pentru cei mai puțin curioși sau familiarizați cu acest nou actor al pieței auto trebuie menționat că Leapmotor a luat naștere nu mai departe de anul 2015. Doi ani mai târziu era inaugurată prima uzină a companiei de pe linia de asamblare a căreia, în 2019, a ieșit primul vehicul – S01.
Companie extrem de tânără și, aparent, „necoaptă” prin comparație cu atât de cunoscutele mărci europene, Leapmotor a reușit în mai puțin de zece ani să evolueze impresionant. Dacă cele 400.000 de mașini deja vândute în China nu arată pe deplin cât de departe a ajuns această „aventură” a fondatorului Zhu Jiangming, faptul că are în portofoliu deja cinci modele (doar două, deocamdată, pe piața din Europa) 60% din valoarea fiecăruia dintre acestea fiind rezultată din componente dezvoltate intern ar trebui să o facă. Și, dacă nici asta nu e suficient pentru a înțelege viteza cu care se dezvoltă compania, faptul că Leapmotor este primul producător auto din lume care a aplicat în masă tehnologia „cell-to-chassis” este o dovadă în plus.
Blocată însă în China – o piață enormă dar dominată de mărci deja consacrate acolo -, Leapmotor a devenit, în 2023, partener al marelui grup Stellantis, cel care are în portofoliu mărci precum Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Opel, Peugeot, Jeep sau Maserati. Această alianță a fost parafată printr-un contract care a dus la crearea Leapmotor International, companie care poate produce și comercializa în afara Chinei toate modelele mărcii chineze. Deși poate părea o afacere avantajoasă doar pentru Leapmotor – care astfel câștigă o rețea de vânzare enormă, bine distribuită la nivel mondial, un marketing performant și uzine în care să își asambleze produsele destinate piețelor din afara Chinei, beneficiile se revarsă și asupra grupului Stellantis condus de Carlos Tavares. Acesta nu doar că își adaugă în portofoliu o nouă marcă ale cărei produse pot fi…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro