Sponzorizat de newsflash.ro
- 2025 Chevy Corvette ZR1 este cea mai puternică mașină de serie americană alimentată cu benzină
- V8-ul LT7 biturbo al lui ZR1 utilizează turbosuflante pentru a genera 1.064 CP
- Pachetul de performanță ZTK generează mai mult de 1.200 de kilograme de forță de apăsare
Ne așteptam la 850 CP pentru Chevrolet Corvette ZR1 2025. În schimb, primim 1.064 CP. Asta face din ZR1 nu numai cel mai puternic Corvette din toate timpurile, ci și cea mai puternică mașină de serie americană pe benzină din toate timpurile, s-a lăudat Chevy joi. Dacă Corvette ZR1 de 375 CP din 1990 era regele dealului, acesta este regele muntelui Everest.
2025 Chevrolet Corvette ZR1
Puterea provine de la noul V-8 de 5,5 litri cu dublă supraalimentare LT7 și dublu cu came în sus. Este o versiune a V8-ului LT6 de 670 CP al modelului Z06. Inginerii Chevy au știut de la început că LT6 și LT7 vor fi înrudite, așa că au numit duo-ul Small Block Gemini. Cei doi au în comun un design cu chiulasă plană, precum și același bloc, sistem de distribuție, sistem de injecție directă și sistem de lubrifiere. Cu toate acestea, LT7 primește o pereche de turbocompresoare de 76 mm care stimulează motorul cu până la 20 psi pentru a crește producția totală la 1.064 CP la 7.000 rpm și Cuplu de 828 lb-ft la 6.000 rpm, cu cel puțin 800 lb-ft la dispoziție de la 3.000-6.500 rpm.
Adăugarea turbosuflantelor a necesitat, de asemenea, modificări. Blocul primește prelucrări suplimentare, orificiile de admisie și evacuare ale capului sunt revizuite, camerele de combustie sunt mai mari, profilurile camelor se schimbă, se adaugă injecția la port, trenul de distribuție este întărit cu tije și pistoane mai mari și se adaugă o a șaptea treaptă de carter uscat. Raportul de compresie scade, de asemenea, de la 12,5:1 la 9,8:1, iar linia roșie scade de la 8.600 la 8.000 rpm, un nivel încă ridicat. Chevy spune că o wastegate acționată electronic reduce decalajul turbo, în special odată ce vehiculul este în mișcare. Cu o cilindree de 5,5 litri, acesta nu are totuși nevoie de atât de mult ajutor din start. De fapt, inginerii au fost nevoiți să limiteze cuplul pe schimbul 1-2 deoarece puterea disponibilă poate fi prea excesivă.
2025 Chevrolet Corvette ZR1
Turbocompresoarele atârnă pe părțile laterale ale motorului, iar Chevy a declarat că acestea nu ar fi încăput sub capota unei mașini cu motor frontal (acesta este motivul pentru care V-8 al ultimului ZR1 s-a extins în sus cu un compresor în loc să se extindă în afară cu turbocompresoarele). Un total de 15 schimbătoare de căldură împiedică motorizarea să se încingă prea tare, iar acestea includ un nou intercooler montat în față și o pereche de răcitoare de aer de încărcare mult mai mari amplasate între turbos și colectorul de admisie. Acest colector prezintă o textură albastră pe care Chevy o asociază cu ZR1.
Chevy nu oferă încă multe cifre de…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoghid.ro