Sponzorizat de newsflash.ro
Distribuția digitală a jocurilor video, astăzi integrată în industrie, a început în anii ’80, atunci când Atari 2600 a introdus serviciul GameLite. Acesta permitea jucătorilor să închirieze jocuri pentru o perioadă scurtă de timp, dar nu a avut prea mult succes în piață. Majoritatea dispozitivelor disponibile pe piață la momentul respectiv încă foloseau suporturi fizice, cum ar fi dischetele sau CD-urile. Mulți dintre noi ne amintim încă vremurile în care era nevoie să le schimbi în timpul procesului de instalare. Pentru a juca un joc, trebuia să schimbi frecvent CD-ul, chiar și în timpul sesiunilor de joc. Schimbarea pe care distribuția digitală a adus-o în industrie a revoluționat nu numai modul de achiziție, stocare și experimentare a jocurilor de către jucătorii lor, ci și felul în care acestea sunt publicate. A făcut actualizarea și vânzarea DLC-urilor și mai ușoară pentru dezvoltatori.
Distribuția digitală a depășit distribuția fizică în industria jocurilor
La început, lumea era sceptică în privința distribuției digitale. Mulți s-au îndoit de longevitatea și conveniența sa. Editorii se temeau că vor pierde controlul vânzării produselor lor și de potențialele probleme legate de piraterie. Jucătorii, obișnuiți să cumpere copii fizice, se temeau că își vor pierde colecțiile prețioase și că vor avea probleme la accesarea titlurilor în cazul unei defecțiuni. Odată cu trecerea timpului, popularitatea distribuției digitale a crescut în rândul comunității jucătorilor, datorită accesului imediat la jocuri, lipsei de suport fizic și procesului de actualizare mai facil. În cele din urmă, scepticii au dispărut, iar aceasta a devenit noua normă în industria jocurilor.
Jocurile devin tot mai mari
Jocurile evoluează uimitor de rapid și devin extrem de complexe. Cu lumile lor elaborate, imaginile uluitoare și sunetul avansat, acestea au nevoie de mai mult spațiu pe disc. Ediția pentru computer a Grand Theft Auto III, apărută în 2002, avea nevoie de doar 500 MB de spațiu liber pe disc, care era o cerință standard la momentul respectiv. Acum, pentru a stoca Grand Theft Auto V, care a avut premiera în 2013, este nevoie de 120 GB de spațiu liber pe disc, o creștere de 240 de ori în dimensiune față de predecesorul său. Această schimbare uriașă este o mărturie a progresului inexorabil al tehnologiei și a complexității din ce în ce mai mari a jocurilor de astăzi.
Unii jucători s-ar putea îngrijora cu privire la stocarea viitorului Grand Theft Auto VI, care va avea nevoie, cu siguranță, de și mai mult spațiu pe disc și de un SSD rapid. Astfel de schimbări au un impact direct asupra modului în care jucătorii își gestionează spațiul pe disc.Jocurile fiind tot mai mari și mai complexe în fiecare an, jucătorii au nevoie nu numai de hard diskuri de mare capacitate, ci și de dispozitive care funcționează rapid, ceea ce le va…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe geeki.ro