Sponzorizat de newsflash.ro
Fiecare design de autocolant este unic: incepand cu premiera modelului Audi e-tron, in 2018, marca cu patru inele si-a decorat prototipurile si modelele-unicat cu autocolante personalizate. Cele mai recente automobile care au beneficiat de acest asa-numit Livery Design sunt S1 Hoonitron si showcar-ul de Formula 1. Marca Audi a prezentat astfel deja peste 20 de automobile cu acest exterior special, toate fiind creatia designerului Marco dos Santos, main final, cand designul foliilor este in sfarsit in rezonanta perfecta cu geometria variata a automobilului, dos Santos a croit pe masura “costumul la comanda” pentru respectivul automobil. “Exista doar unul in intreaga lume, croit special pentru modelul in cauza.”
Managerul Audi responsabil pentru Design Branding. Cea mai noua versiune a creatiei sale decoreaza acum prototipul Audi Q6 e-tron. Marco dos Santos se foloseste de cele mai noi autocolante ale sale pentru a ne explica filozofia din spatele designului expresiv, precum si pentru a ne explica legatura cu costumul barbatesc si care sunt aspectele pentru care designerii isi fac griji.
“Limbajul de design al marcii Audi face urmatorul pas prin prisma noului Q6 e-tron, iar noi am vrut sa exprimam acest fapt prin intermediul foliilor noastre,” explica dos Santos. “Arhitectura si caracterul fiecarui model Audi sunt unice, la fel cum este unic si fiecare dintre autocolantele noastre. Primul pas consta intotdeauna in alegerea elementelor automobilului pe care dorim sa le accentuam.” Desi noul proiect face uz si de elemente anterioare de design, fiecare nou model deschide un nou capitol. Astfel, de pilda, culoarea rosu-neon, folosita pentru Audi Q6 e-tron este deja cunoscuta de la foliile memorabile aplicate in 2018 pe Audi e-tron, ne detaliaza dos Santos. “La Audi, tehnologia si designul se intrepatrund inseparabil, formand un tot unitar. Pe masura ce tehnologiile noastre devin tot mai puternice si mai precise, acest lucru devine tot mai clar si in designul nostru, in materialele alese si in modul nostru de exprimare,” a mai spus dos Santos, care a mai explicat ca foliile traduc elementele tehnice ale automobilului intr-un limbaj vizual memorabil. “Practic, urmarim sa initiem un dialog prin prisma foliilor decorative.” Beneficiul principal al limbajului de design este ca permite un dialog global. “Anumite lucruri sunt percepute diferit in diferite tari, dar in final, designul fie functioneaza peste tot fie niciunde.”
Formele se intrepatrund pentru a accentua elementele-cheie
In cazul modelului Audi Q6 e-tron, elementele grafice ample au menirea de a identifica de la prima vedere automobilul ca fiind un prototip, iar in acceptiunea lui dos Santos, prototipurile sunt “intotdeauna cuprinse de o aura de mare intensitate”. “Foliile folosite pentru prototipuri ne permit sa lansam oportunitati pentru o conversatie despre design, desi designul se afla inca in mare parte sub protectia anonimatului creat de tocmai aceste folii. Astfel, ne permitem sa…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.auto.ro