Sponzorizat de newsflash.ro
În perioada aprilie – iunie 2024 (adică Q2) Huawei a vândut cele mai multe dispozitive wearable la nivel mondial, cu o creștere de 42% față de perioada similară a anului trecut. Și așa a ajuns la o cotă de piață de 20.3%, respectiv 8.9 milioane de unități. După ei vine tot o companie chineză, adică Xiaomi, cu 5.9 milioane de unități (13.5% cotă de piață) și o creștere de 17.5%.
Apple vine pe locul al treilea, cu 5.7 milioane de unități și 13.1% cotă de piață, dar cu o scădere importantă: -11.8%! Abia pe locul 4 apare Samsung, cu sub jumătate din vânzările Huawei – 3.3 milioane de unități și 7.6% cotă de piață, cu o creștere bunicică: 28.4%.
Reamintesc, vorbim de al doilea trimestru din 2024.
În cazul Huawei apare un element extrem de interesant: din cele 8,9 milioane de produse, cam 6 milioane au fost vândute … în China, unde a avut o creștere de 38.4%, în contrast cu piața mondială unde a înregistrat o scădere de 0.7%.
Principalul produs care pare că a tras în sus vânzările este Watch Fit 3 (în curând o să vă povestesc și despre el), produsul fiind cerut pe toate piețele. Și nu vorbim de un produs wearable ieftin – costă cam 150 EUR.
În cazul Xiaomi, vânzările sunt conduse de produsele foarte ieftine în timp ce scăderea Apple e explicată prin … prețurile mai ieftine ale produselor competiției.
Tind să fiu de acord cu datele astea pentru că produsele wearable Huawei mi se par net superioare tuturor celor de pe piață (vezi de exemplu Watch 4 Pro Space Edition). În același timp am văzut că și prețurile tind să fie mai mici decât m-aș fi așteptat, date fiind materialele din care sunt construite. Iar în cazul Apple, motivația scăderii e puțin ca puerilă – adică fanii nu mai cumpără pentru că produsele sunt scumpe?
Voi ce ziceți?
via IDC
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.mobzine.ro