Sponzorizat de newsflash.ro
Legendă a Raliului Dakar din 2020, Emanuel Gyenes va concura pentru a 15-a oară în cea mai dură competiție de anduranță din motorsport. În perioada 3-17 ianuarie 2025, în Arabia Saudită, se desfășoară cea de-a 47-a ediție a raliului, iar sătmăreanul este înscris la categoria fără asistență tehnică.
Cu startul pe 3 ianuarie, în Bisha, aceasta este cea de-a șasea ediție din Arabia Saudită a raliului și va avea 7.706 kilometri la categoria moto, din care 5.146 kilometri de probă specială.
Pentru prima dată în istoria Dakarului vor exista cinci probe speciale în care motocicletele și cei de la categoria auto vor avea trasee diferite. Vor fi iarăși zone cu multă piatră tăioasă, zone rapide în canioane, traversări de ueduri, zone cu iarba cămilei, fesh-fesh și deșertul Rub’al Khali, cunoscut și sub numele de Empty Quarter, un deșert cu multe lacuri secate printre dune. Vor fi 14 zile de cursă cu un prolog și 12 etape, una dintre ele fiind etapa de 48 de ore.
O buclă cu o probă specială de 958 kilometri, care trebuie parcursă în 48 de ore. Se va porni chiar pe 5 ianuarie, urmând ca fiecare concurent să parcurgă cât mai mult din distanță până la ora 17.00.
Apoi se va opri în cel mai apropiat bivuac, va primi de la organizator un cort, saltea, sac de dormit și o rație militară, urmând să-și reia cursa a doua zi la răsăritul soarelui. Dacă în 2024, când s-a organizat pentru prima dată o etapă de 48 de ore, traseul a avut sub 600 de kilometri și s-a aflat în dunele din Empy Quarter, în 2025 acesta este mai variat și are doar în jur de 200 de kilometri de dune.
Aceasta este prima dintre etapele în care motocicliștii vor rula pe un traseu diferit față de concurenții de la auto. În 2025 Mani Gyenes revine în clasamentul Original by Motul (categoria fără asistență tehnică), după câteva ediții în care nu i s-a permis să puncteze datorită victoriei din 2020 și podiumului din 2021.
Organizatori le-au permis în 2025 și ambasadorilor de la ultimele ediții să puncteze, pentru că schimbările de regulament au îngreunat și mai mult această categorie. Mai precis, de-a lungul celor două săptămâni de raliu vor putea utiliza doar șase seturi de pneuri și vor avea doar două jante față și două spate. Vor fi nevoiți să își schimbe singuri pneurile și mousseurile folosind echipamentul pus la dispoziție în secțiunea Original by Motul, până acum acestea puteau fi schimbate de către cei de la BFG. Din păcate, cu această îngreunare a categoriei, devine și mai dificil să poți obține o clasare în primii 30 de piloți la finalul raliului.
Mani Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „Mă bucur că pot lua startul pentru a 15-a oară în Raliul Dakar și este foarte important că am la dispoziție cea mai nouă versiune de KTM 450 Rally Replica produsă pentru piloții privați. Din ce au spus până acum organizatorii, va fi o ediție mai grea…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autostiri.ro