Sponzorizat de newsflash.ro
Noile instrumente AI ar putea oferi utilităților date în timp real pentru a face rețeaua electrică și încărcarea vehiculelor electrice mai fiabile, sugerează un studiu foarte mic al Institutului de Cercetare în Transport al Universității din Michigan (UMTRI) și startup-ul Utilidata.
Cercetătorii folosesc inteligența artificială pentru a analiza comportamentul de încărcare a vehiculelor electrice, sperând că aceste informații ar putea îmbunătăți experiența șoferilor și ar putea ajuta utilitățile să se pregătească pentru creșterea cererii de energie electrică. Până acum, au descoperit că încărcarea EV poate consuma energie în mod inconsecvent și o calitate mai scăzută a energiei, ceea ce poate uza echipamentul de încărcare.
Aceste probleme de bază risipesc energie și ar putea duce la spargerea încărcătoarelor pentru vehicule electrice care au devenit o piesă pentru șoferi. Așadar, capacitatea de a identifica și chiar de a prezice imediat acele probleme cu AI ar putea schimba jocul. Modelele AI ar putea oferi utilităților informații despre modul în care încărcarea ar putea afecta rețeaua electrică, scriu autorii. De asemenea, ei pot sfătui șoferii despre unde și când să încarce și pot ajuta companiile de încărcare a vehiculelor electrice să își întrețină mai bine echipamentul.
UMTRI a contactat inițial Utilidata pentru acest studiu pilot, care este menit să informeze proiectarea unui proiect de cercetare mai amplu care investighează aceleași probleme. UMTRI spune că lucrează deja cu North American Electric Reliability Council pentru a aborda constatările lor inițiale.
Pentru acest studiu, cercetătorii au instalat adaptoare de contoare electrice echipate cu platforma AI Karman a Utilidata la șase stații de încărcare pentru vehicule electrice de la Universitatea din Michigan. Karman a analizat tensiunea, curentul, puterea și alte dinamici între martie și iunie anul trecut. Autorii studiului au instalat și dispozitive pe vehiculele a 10 șoferi care frecventează campusul universitar pentru a le monitoriza obiceiurile de încărcare.
Deși acest proiect este încă într-un stadiu incipient, cercetătorii speră că îi va putea ajuta pe oameni să se pregătească pentru provocările care vin odată cu electrizarea flotelor de vehicule. În SUA, rețelele electrice învechite fac deja eforturi pentru a face față cererii tot mai mari de energie electrică din centrele de date AI, cripto mining și tehnologiile de energie curată. Dar, în comparație cu un centru de date, utilităților le este mai greu să anticipeze când și unde se vor conecta vehiculele electrice la rețea.
Utilitarele trebuie să facă față acestei imprevizibili fără date în timp real care să le ajute să se adapteze. Acele puncte moarte devin o problemă mai mare la „marginea rețelei”, unde clienții își conectează din ce în ce mai mult propriile dispozitive la rețea,…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe newit.ro