Sponzorizat de newsflash.ro
Unii posesori de Dacia Logan, Sandero sau Duster au descoperit că în bord s-a aprins un martor de culoare galbenă sau roșie în formă de „Zig zag”. Pentru că acesta e mai puțin cunoscut, nu au știut ce problemă semnalează acest martor de bord.
Martorii de bord au rolul de a transmite șoferilor informații cu privire la funcționarea mașinii sau la situații de drum.
Dacă filtrul de particule se înfundă, în bord se poate aprinde o notificare „check engine” sau „DPF warning”. Dacă drumul e alunecos, se poate aprinde martorul de bord „frost warning”.
Dar, atunci când apare o avarie, se va aprinde un martor de bord de culoare roșie.
Semnificația principalilor martori de bord
În general, martorii de bord cu rol de informare au culoarea albă, verde sau albastră.
Cei de avertizare, care notifică șoferul cu privire la o posibilă problemă, au culoarea galbenă sau portocalie.
Iar cele care anunță o situație periculoasă sau o problemă gravă sunt de culoare roșie.
Însă, în afară de acești martori de bord, mai există diverse alte avertismente. Unul este la Dacia și e numit, de mulți, „Zig zag”.
Ce problemă indică martorul de bord „Zig zag”
Unii proprietari de Dacia s-au confruntat cu aprinderea unui martor de bord ce are forma unui zig-zag. Acesta era fie de culoare galbenă, fie era roșu.
„Acest martor de bord poate semnala diverse probleme. De exemplu, dacă nu mai e și un alt martor aprins, atunci poate însemna că trebuie să înlocuiești uleiu de motor. Sau poate să fie o problemă la bujie, la injector, la DPF. În general, când se aprinde acest „zig zag”, se mai aprind și alți martori de bord. Singura variantă ca să îți dai seama exact care e problema e să pui testerul pe ea”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
În cartea diverselor modele Dacia se precizează că atunci când se aprinde acest simbol, în forma de zig-zag și e de culoare galbenă, șoferii trebuie să se îndrepte spre cel mai apropiat service autorizat al mărcii.
Dacă, însă, este de culoare roșie, atunci trebuie să oprească imediat mașina, să nu încerce să repornească motorul și să contacteze un reprezentant Dacia.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.promotor.ro