Sponzorizat de newsflash.ro
Dupa cum am mai mentionat si in articolele precedente, testarea software este una dintre ramurile principale din cadrul industriei IT, iar un tester (QA) are un rol fundamental in procesul de dezvoltare a produselor software (SDLC).
De multe ori insa, imaginea publica, generala despre munca unui QA si despre ce face el concret la job este putin distorsionata. Fie din necunoastere sau din lipsa de interes, munca unui tester este fie minimizata ca importanta, fie exagerata in cantitate. Evident, lucrurile sunt nuantate, asa ca in continuare vom vedea ce face un tester (QA) intr-o zi de lucru, ce atributii are si cat de mult testeaza efectiv produsele software.
Cum arata o zi de lucru pentru un QA
Ca o observatie de bun-simt, trebuie sa mentionam de la inceput ca pentru un QA nicio zi nu seamana cu alta. Activitatile pe care se concentreaza si sarcinile de lucru sunt extrem de variate si pot sa se schimbe in functie de ce se prioritizeaza, astfel incat intr-o zi poate face sarcina X, a doua zi sa nu mai continue nimic cu X si sa faca Y.
Activitatile unui software tester sunt destul de diversificate, prin comparatie de exemplu cu ce ar putea sa faca un game tester, unde diversitatea sarcinilor nu e la fel de mare, si atunci munca este mult mai repetitiva (de exemplu: sa testeze aceeasi misiune dintr-un joc toata ziua).
Astfel, activitatea unui tester (QA) se poate structura pe mai multe lucruri intr-o zi, dupa cum urmeaza.
Analiza si documentarea cerintelor tehnice
Atunci cand se discuta despre aducerea unor imbunatatiri sau adaugarea unor noi functionalitati (improvements / stories), cei din echipa de testare trebuie si ei sa se documenteze despre ce vor presupune acestea.
De aceea, in vederea pregatirii testarii propriu-zise, un QA citeste documentatia tehnica despre noile adaugiri (daca e sistematizata in scris undeva), cauta sa inteleaga criteriile de acceptare (Acceptance Criteria) pentru acele functionalitati.
Ideal, discuta eventual cu programatorii sau cu cei din zona de management (ex: cu Product Owner-ul) pentru a intelege conceptual cum ar trebui sa functioneze / arate noile lucruri sau produse dezvoltate, ca o etapa premergatoare verificarii si validarii.
Sedinte, sedinte, si iar sedinte…
Nelipsite din nicio companie de IT, din niciun departament, si din nicio echipa sunt sedintele. Desigur, acestea sunt necesare, nu se poate lucra in echipa (sau pe mai multe echipe) daca nu exista sedinte de lucru unde sa se discute deschis si sa se comunice probleme si solutii.
Dar chiar si asa, numarul lor tinde mereu sa fie unul mare. Un tester participa in multe sedinte, unele necesare, in altele mai mult din obligatie. Metodologia Agile aplicata cu framework-ul Scrum organizeaza munca in sprinturi de 2 saptamani, iar asta presupune si multe sedinte.
Acestea de regula sunt concentrate la inceputul sprintului, cand se planifica si se estimeaza noile task-uri de…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.blogdeit.ro