Sponzorizat de newsflash.ro
General Motors (GM) precum toată industria auto nord-americană a înregistrat vânzări în creștere în trimestrul al treilea al anului. Cumpărătorii americani de mașini nu au slăbit pedala de accelerație ca să folosesc un clișeu des întâlnit, și au continuat achizițiile de mașini noi, în ciuda dobânzilor ridicate și ale prețurilor mari ale mașinilor.
Vânzările totale ale trimestrului au fost de aproximativ 3,9 milioane de mașini și camioane noi, în creștere cu aproximativ 17% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform firmei de date și analize JD Power. Creșterile de vânzări înregistrate anul acesta survin după un an 2022 dezastruos, an confruntat cu probleme de aprovizionare de materii prime, criza semiconductorilor și dobândă în creștere, vânzările anului fiind cele mai mici din ultimul deceniu.
Cum greva declanșată de lucrătorii din industrie a venit pe final de septembrie, cifrele de producție ale ultimelor trei luni ale anului vor fi probabil afectate negativ de această grevă ce continuă să ia amploare: aproximativ 16% din producția celor trei producători General Motors, Ford și Stellantis (Jeep și Chrysler) este afectată.
Modelele electrice au o pondere infimă în vânzările totale ale General Motors
General Motors a vândut 674.336 de mașini în trimestrul al treilea, o cifră mai mare cu 21% față de cele înregistrate anul trecut. Creșterea de la începutul anului este de 19%. Vânzările modelelor electrice au fost cu 28% mai mari însă reprezintă doar aproximativ 3% din total și ne arată aceleași probleme structurale ca și la Ford: pur și simplu, producătorii tradiționali nu reușesc să gândească mașini noi care să fie doar electrice și caută să armonizeze tehnologiile existente cu electricul.
Ce-i drept, liniile de producție nu sunt probabil amortizate, și acesta este un mare impediment; totodată, mulți dintre consumatorii americani sunt tradiționaliști…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro