Sponzorizat de newsflash.ro
HM (Hennes & Mauritz), retailul suedez de îmbrăcăminte și accesorii, a prezentat în această dimineață rezultatele financiare ale trimestrului al treilea al anului, rezultate mai bune decât așteptările pieței, obținute în urma eficientizării stocurilor și a concentrării pe profitabilitate.
Vânzările grupului HM au crescut cu 6% la 60,9 miliarde de koroane suedeze în perioada 1 decembrie 2022 – 31 august 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut, însă, în monede locale, acestea au fost la același nivel. Pentru primele nouă luni ale anului, vânzările au înregistrat o creștere de 8%, ritmul de creștere față de primele două trimestre fiind mai redus datorită retragerii din Rusia. Compania se așteaptă la o scădere importantă pentru luna septembrie, de aproximativ 10%, pe seama verii întârziate prezente în emisfera nordică, ce amânat deciziile de cumpărare pentru colecția de toamnă.
Marja de profit operațional de 7,8% pentru HM în trimestrul al treilea
Profitul net pentru trimestrul încheiat la 31 august a fost de 3,33 miliarde de koroane suedeze, aproximativ 303 milioane de euro, comparativ cu un profit de doar 531 de milioane de koroane anul trecut. Estimările analiștilor conform FactSet erau de 3,32 miliarde de koroane. Marja de profit operațional pentru acest trimestru a fost de 7,8% față de 1,6% anul trecut. Comparativ cu concurentul Inditex, proprietarul mărcii Zara, marja de profit operațional este de foarte mică, reflectând costurile mari cu care s-a confruntat în ultimii ani.
La finele anului trecut, HM a prezentat un plan de eficientizare ce viza reducerea cheltuielilor cu 2 miliarde de coroane anual, inclusiv a costurilor administrative și de personal, prin eliminarea a 1.500 de locuri de muncă la nivel global, și de creștere a marjelor de profit, mult scăzute de costurile mai mari cu materiile prime și de transport. Compania și-a propus ca țintă să revină la o marjă…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro