Sponzorizat de newsflash.ro
In industria IT, exista foarte multe fluxuri de lucru (workflows), proceduri de respectat, moduri de separare a etapelor, precum si extem de multe informatii tehnice despre cum sa folosim un anumit tool, cum sa configuram niste setari speciale sau sa executam niste pasi.
Astfel, in IT si inclusiv in testarea software, exista foarte multe lucruri de facut si de respectat pentru a conduce la o calitate cat mai mare a verificarii produselor soft in cauza. Din acest motiv, un sprijin esential pentru un tester sau un programator il constituie documentatia pe care o are la dispozitie.
Ce se intelege prin documentatie?
Fiind un termen destul de generic, prin documentatie putem intelege in mod global orice forma de informatie scrisa (dar nu numai) care prezinta intr-un mod structurat si de regula general un anumit subiect, care in cazul nostru tine de domeniul IT si al testarii software.
Desi primul gand ar fi acela sa ne imaginam documentatia ca un draft sau o carte cu instructiuni pe un anumit subiect, acest lucru e destul de diferit in zilele noastre, deoarece aproape toate tipurile de documentatii se regasesc in mediul online, putand fi accesate in acest fel mult mai rapid si eficient la nevoie.
Pe langa forma lor scrisa, o parte semnificativa din documentatii sunt ilustrate si sub forma tutorialelor video, ori explicate sub forma unor postari de blog cu fragmente de cod si comentarii, lucru ce diversifica si mai mult modul in care ne putem culege informatiile.
Rolul documentatiei in testare software
La prima vedere probabil am fi tentati sa credem ca nu intotdeauna avem nevoie de documentatie, mai ales daca e vorba de ceva ce “stim deja”. Insa realitatea este ca documentatia e necesara si are o importanta covarsitoare in practica deoarece foarte des (saptamanal, daca nu chiar zilnic) apar lucruri noi de care nu ne-am lovit inainte.
In acest sens, documentatia pe care o avem are un rol cheie, deoarece ea ne releva lucruri pe care nu le stiam in ce mod sa le facem, sau ce proceduri sa respectam intr-un anumit caz specific. Daca trebuie sa folosim un tool de lucru nou, cu care nu am mai interactionat, sau daca testam o aplicatie si la un moment dat nu ne putem da seama daca un anumit comportament este bug sau pur si simplu un feature, documentatia este cea care ne poate raspunde la intrebari.
In cazul invers, daca nu am avea la indemana niciun fel de document atunci cand nu stim ce sa facem in cadrul proceselor de lucru sau al gestionarii unor anumite situatii, ar fi mult mai complicat sa intelegem si sa ne dam seama ce trebuie sa facem.
O statistica interesanta ce se bazeaza pe 2 studii arata ca 49% din angajati declara ca petrec intre 30 minute si 2 ore pe zi incercand sa afle informatiile de care au nevoie in task-urile lor recurente, la nivel general, iar specific industriei IT, angajatii petrec circa jumatate din ziua de lucru cautand asemenea informatii (4.2 ore / zi). Acest lucru, mai spune studiul…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.blogdeit.ro