Sponzorizat de newsflash.ro
Conform regulamentului privind piețele digitale Digital Markets Act (DMA), Comisia Europeană a desemnat miercuri, pentru prima dată, șase controlori de acces („gatekeepers”), și anume Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft.
Cele 22 de aplicatii ale controlorilor de accesFoto: Comisia Europeana
Aceste companii desemnate trebuie să fie mai transparente, să dea user-ilor mai multe opțiuni de instalare și să permită interoperabilitate cu serviciile altor companii rivale.
În total, au fost desemnate 22 de servicii de platformă esențiale furnizate de controlorii de acces. Cei șase controlori de acces vor avea acum la dispoziție șase luni pentru a se conforma pe deplin obligațiilor prevăzute în Regulamentul privind piețele digitale în ceea ce privește fiecare dintre serviciile de platformă esențiale desemnate pe care le furnizează.
Lista celor 22 de aplicații
Care sunt cele 22 de servicii: TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Maps, Google Play, Google Shopping, Amazon Marketplace, iOS App Store, Meta Marketplace, Google, Amazon, Meta ,Chrome, Safari, Google Android, iOS, Windows PC OS, WhatsApp, Facebook Messenger, motorul de căutare Google și platforma YouTube.
Comisia Europeană poate desemna drept „controlori de acces” platformele digitale care oferă un punct de acces important între întreprinderi și consumatori în ceea ce privește serviciile de platformă esențiale.
Există trei criterii cantitative principale pe baza cărora se poate ajunge la prezumția că o companie este controlor de acces, în sensul definiției din Regulamentul privind piețele digitale: (i) atunci când compania realizează o anumită cifră de afaceri anuală în Spațiul Economic European și furnizează un serviciu de platformă esențial în cel puțin trei state membre ale UE; (ii) atunci când compania furnizează un serviciu de platformă esențial unui număr lunar de peste 45 milioane de utilizatori finali activi stabiliți în UE sau situați în UE și unui număr anual de peste 10 000 de întreprinderi utilizatoare active stabilite în UE și (iii) atunci când compania a îndeplinit al doilea criteriu în ultimii trei ani.
În paralel, Comisia a lansat patru investigații de piață pentru a examina mai în detaliu informațiile transmise de Microsoft și Apple, invocând argumentul că, în pofida faptului că aceste companii ating pragurile cerute, unele dintre serviciile lor de platformă esențiale nu se califică drept puncte de acces:
Microsoft: Bing, Edge și Microsoft Advertising
Apple: iMessage
Conform Regulamentului privind piețele digitale, scopul acestor investigații este de a stabili dacă, pe baza unei obiecții suficient de bine argumentate prezentate de companiile în cauză, se poate demonstra că serviciile în cauză nu ar trebui desemnate. Investigația ar trebui să se încheie în termen de maximum 5 luni.
În plus, Comisia a lansat o investigație de…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe economie.hotnews.ro