Sponzorizat de newsflash.ro
McLaren marchează două decenii de la debutul în 2003 al modelului Mercedes-Benz SLR McLaren cu o serie de activități la McLaren Technology Center (MTC) din Woking, Marea Britanie.
Născut dintr-o colaborare inspirată de Formula 1, între companiile auto Mercedes-Benz și McLaren, acest pionier super-GT reprezintă un capitol unic în povestea mărcii britanice. Activitățile de la MTC reflectă acest lucru, recunoscând nu numai mașina, ci și oamenii care i-au dat viață, dintre care un număr mare încă mai activează la McLaren.
Patru exemple de Grand Tourer desenat și proiectat la standardele unui supercar – un SLR Stirling Moss, un SLR de la MSO, un SLR HDK și un SLR 722 GT Prototype – au fost prezentate pe bulevardul MTC, alături de articole din povestea dezvoltării mașinii. O vizită la MTC a SLR Club – un grup internațional de proprietari ai modelului – a adăugat un plus de culoare evenimentelor, pasionații întâlnindu-se cu câțiva membri din echipa care a lucrat la proiect.
Proiectul Mercedes-Benz SLR McLaren a fost anunțat în cadrul Marelui Premiu de Formula 1 al Marii Britanii din 1999, la Silverstone, atunci confirmându-se că McLaren va colabora cu Mercedes-Benz pentru a transforma conceptul Mercedes-Benz SLR Vision, prezentat la început de an la Salonul Auto de la Detroit, dintr-un show car în automobil stradal de producţie completă, dezvoltat sub denumirea Project 7.
McLaren și Mercedes-Benz au fost parteneri în Formula 1 între anii 1995 și 2009, timp în care McLaren a câștigat patru Campionate Mondiale de Formula 1 (titlu de constructor în 1998 şi titluri de pilot campion în 1998, 1999 şi 2008. Această combinație câștigătoare, de şasiu dezvoltat de McLaren şi tehnologie din fibră de carbon + putere de motor Mercedes, a pus proiectul pe picioare.
Primul prototip Project 7 a fost construit de o echipă de foști mecanici McLaren din Formula 1, care s-au alăturat apoi cu ingineri auto pentru a forma echipa de bază care avea să ducă mașina în producție, devenind primul automobil asamblat manual la noul deschis atunci MTC.
Forma și stilul mașinii au fost păstrate cât mai aproape de cerințele Mercedes – și de designul exprimat de conceptul Vision SLR – cât mai mult posibil. Acest lucru a fost realizat doar printr-o inginerie revoluționară, valorificând experiența McLaren în compozitele din fibră de carbon, dobândită prin decenii de experiență în Formula 1 și de utilizare pe legendarul McLaren F1.
Alături de evoluțiile inovatoare ale fibrei de carbon a fost un V8 supraalimentat de 5.5 litri, dezvoltat de Mercedes-AMG, care produce 626 CP și un cuplu maxim de 780 Nm. Punând în mişcare roțile din spate printr-o transmisie automată cu cinci trepte, acest super-GT front-mid engined poate face 0-100 km/h în 3.8…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoblog.md