Sponzorizat de newsflash.ro
Site-ul de știri tehnologice CNET a șters mii de articole vechi în ultimele luni într-o încercare de a-și îmbunătăți performanța în rezultatele Google Search. Copiile arhivate ale paginilor de autor CNET arată că compania a șters loturi mici de articole înainte de a doua jumătate a lunii iulie, dar apoi ritmul a crescut, dispărând mii de articole în săptămânile recente, potrivit gizmodo.com.
Taylor Canada, directorul senior de marketing și comunicare la CNET, a declarat: „Eliminarea conținutului de pe site-ul nostru nu este o decizie pe care o luăm ușor. Echipele noastre analizează multe puncte de date pentru a determina dacă există pagini pe CNET care nu servesc în prezent un public semnificativ.” CNET a împărtășit un memo intern despre practică, menționând că eliminarea, redirecționarea sau reîmprospătarea URL-urilor irelevante sau nepotrivite „trimite un semnal către Google că CNET este actual, relevant și merită să fie plasat mai sus decât concurenții noștri în rezultatele căutării”.
Reacția Google
Google nu recomandă ștergerea articolelor doar pentru că sunt considerate „mai vechi”, a declarat Danny Sullivan, reprezentantul public pentru Google Search. Sullivan a subliniat că ștergerea conținutului doar pentru că este vechi nu va îmbunătăți magic SEO-ul unui site.
Experții SEO au menționat că tăierea conținutului poate fi o strategie utilă în unele cazuri, dar este o practică „avansată” care necesită niveluri ridicate de expertiză. Chris Rodgers, fondator și CEO al CSP, o agenție SEO, a sugerat că paginile învechite ar trebui actualizate sau redirecționate către un URL mai relevant.
O conglomerată media numită Red Ventures a cumpărat CNET în 2020, iar strategiile sale în schimbare au generat o serie de controverse de atunci. Mai mult, ștergerea articolelor înseamnă pierderea unor părți ale înregistrării publice care ar putea avea o semnificație istorică neprevăzută în viitor.
Indiferent dacă ștergerea articolelor este o strategie de afaceri eficientă sau nu, aceasta ridică probleme care nu au legătură cu motoarele de căutare. Pentru un editor precum CNET, ștergerea articolelor înseamnă pierderea unor părți ale înregistrării publice care ar putea avea o semnificație istorică neprevăzută în viitor.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe geeki.ro