Sponzorizat de newsflash.ro
Grupul Stellantis atacă Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi în cel mai ”fierbinte” punct. Cele mai recente informații indică dezvoltarea unor rivali pentru Spring și pentru viitorul Sandero.
Dacia a dovedit că se poate găsi o breșă în piața auto. Astfel, mașinile accesibile din segmentele mini și mic, cu aspect de crossover lansate de marca românească fac legea în Europa. O nișă pe care Dacia a speculat-o cu cap, reușind vânzări pe care nu mulți și le imaginau drept posibile.
Astfel, în 2022, Dacia Spring s-a clasat pe locul 10 la vânzările de electrice din Europa. Este singura electrică din clasa mini care a răzbit, intrând în Top 50! Și mai impresionantă este prestația lui Sandero. Anul trecut, a fost al doilea cel mai vândut model din Europa după Peugeot 208. Pe locul 9 la general regăsim al treilea model Dacia, SUV-ul mic Duster, a cărui a doua generație mai avea doar un an de producție. Un fapt remarcabil, ținând cont că se apropia de sfârșitul vieții.
Citește pe autoexpert ➡ Dacia, +24% în prima jumătate din 2023 💡
Privind Top 15 al vânzărilor totale de mașini, mai remarcăm un fapt interesant. Modelele Stellantis ocupă locurile 1 (prin Peugeot 208), 4, 7, 11 și 12. Deci nu duc lipsă de succes. Dimpotrivă, sunt cel mai prezent grup din acest clasament. Cu toate astea, mai e o pâine de mâncat fix acolo unde nu se află decât Dacia. În zona smart-buy, situată peste cea low-cost. Pentru că, din moment ce în România cea mai ieftină mașină se apropie de 12.000 de euro, iar un logan pornește de la 14.000, practic nu mai există conceptul de low-cost.
Așadar, în acest context, Stellantis își începe ofensiva în zona inferioară. Se folosește de două dintre mărcile sale și atacă cele mai reprezentative modele Dacia: pe singurul electric (Spring) și pe cel mai de succes (Sandero). Spring este în vizorul viitorului Panda electric. Cât va fi prezentat? Poate pe 11 iulie 2024, cu ocazia celei de-a 125-a aniversări a companiei. Viitorul model va avea alură de crossover și va fi situat în gamă între Fiat 500 și 600. Iar cum 500 și 600 vor fi modele fashion, având prețuri pe măsura aspectului și prestațiilor, Panda va adopta strategia modelului original, din 1980. Pe scurt, va fi un model accesibil.
Panda atacă flota electrică Dacia
Ei zic că se va încadra în segmentul B, vizând lungimea totală de aproximativ 4 metri. Spring are 3,73 m, Sandero are 4,09 m. Iar viitoarea generație Sandero, care va primi inclusiv versiune electrică, va avea, probabil, peste 4,1 m. Astfel, Fiat Panda electric se va situa FIX între cele două modele Dacia, deci le atacă pe ambele. De fapt, va fi un crossover poziționat între clasa mini (segmentul A) și cea mică (segmentul B). Și prețul ar trebui să fie fix între ele, urmând să coste sub 25.000 euro. La fel de interesant este că va exista și o Panda cu motor termic. Ghici pe cine va…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro