Sponzorizat de newsflash.ro
Într-o decizie care ar fi putut marca sfârșitul uneia dintre cele mai emblematice divizii ale sale, Microsoft a luat în considerare închiderea Xbox în 2021. Performanțele slabe ale diviziei de jocuri și dificultățile legate de serviciul de gaming în cloud Game Pass au fost motivele principale care au adus compania în fața acestei dileme. Cu toate acestea, CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a ales să investească masiv în industrie, transformând o posibilă criză într-o oportunitate strategică.
De ce a considerat Microsoft închiderea Xbox?
Performanțele financiare ale diviziei Xbox au fost o sursă de îngrijorare în ultimii ani. În ciuda popularității consolelor și a platformei Game Pass, rezultatele financiare ale Microsoft din acest segment nu au atins așteptările interne. Serviciul Game Pass, menit să revoluționeze industria gaming-ului printr-un model de abonament, a fost mai puțin performant decât se anticipase.
Proiecțiile interne vizau atingerea a peste 100 de milioane de abonați Game Pass până în 2030, cu o rată anuală de creștere de 40%. Totuși, între 2021 și 2023, Microsoft nu a reușit să îndeplinească aceste obiective, iar investitorii au început să privească acest segment ca pe o oportunitate volatilă și nesustenabilă.
În plus, Microsoft s-a confruntat cu dificultăți în convingerea dezvoltatorilor de jocuri să adopte infrastructura sa cloud Azure, chiar și după achiziția Activision Blizzard. Aceste probleme au alimentat speculațiile privind o posibilă retragere din piața de gaming.
Achizițiile majore care au salvat divizia Xbox
În loc să renunțe la Xbox, Satya Nadella a decis să dubleze investițiile în gaming, aprobând achiziții strategice masive. În 2021, Microsoft a achiziționat ZeniMax Media, compania-mamă a Bethesda, pentru 7 miliarde de dolari. Apoi, în 2023, a finalizat una dintre cele mai mari achiziții din industria jocurilor, preluând Activision Blizzard…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe playtech.ro