Sponzorizat de newsflash.ro
Ultimele date oficiale ale ACEA arata ca in continuare Europa Centrala si de Est are cele mai putine masini electrice cumparate in comparatie cu partea de Vest, un studiu aratand ca est europenii refuza in masa achizitia de masini electrice.
Constructorii auto nu inteleg acest trend pentru ca sunt rupti de realitatea din Est unde in urma cu abia trei decenii oamenii de rand avut sansa sa-si cumpere masini SH de provenineta Vest, adica tot fostul bloc comunist nu agreaza masina electrica.
In primul rand este prea scumpa, iar limitarea mobilitatii printr-o autonomie de maxim 300 km ne aduce aminte de celebrele ceausime cand romanii erau obligati sa alimenteze cu numere pare sau impare pentru a nu creste consumul de benzina.
Ei bine, de 35 ani europenii din Est au inteles ce inseamna libertatea de a alimenta o masina care poate merge cu un plin peste 1.000 de km, si nu se vor intoarce niciodata la limitari cand vine vorba de automobilul personal.
Fanii electrificarii de pe ale noastre meleaguri spun ca in Romania 10% din parcul auto anual este electric, insa aici trebuie spus ca 90% dintre acele masini au fost cumparate de companii, nu de catre persoane fizice.
LIPSA RETELEI DE INCARCARE
Olanda o națiune compactă cu o populație de 17 milioane de locuitori, se mândrește cu peste 130.000 de încărcătoare publice.
Polonia, cea mai mare țară din ECE după populație și suprafață, dispune de doar 5.419 încărcătoare. România stă și mai prost, cu doar 2.754 de puncte de încărcare, deși este de șapte ori mai mare (ca suprafață) decât Țările de Jos.
Plus ca in tarile foste comuniste in zonele urbane sunt sute de mii de locuinte tip BLOC SOVIETIC care nu permite realizarea de chargere pesonale in parcare cum vedem la tarile din Occident unde cetatenii vin acasa la ei si in garajul personal pun la incarcat masina EV.
Specialistii spun ca in zone aglomerate precum Bucurestiul, Timisoara sau Iasi masina electrica urmeaza sa fie imbratisata doar de catre taximetristi sau de catre companii care au sedii cu spatii dedicate de incarcare al lor.
Persoanele fizice vor cumpara doar masini diesel, pe benzina sau hybrid pentru urmatorii 30 de ani.
Plus ca Romania detine deja de peste 1.200 de km de autostrada unde orice masina electrica este sortita esecului, iar daca ne uitam totusi ca de la Constanta si pana la Arad sunt 850 km dintre care doar 120 sunt pe drumuri nationale nu avem cum sa nu observam faptul ca acest drum este unul de viteza.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autolatest.ro