Sponzorizat de newsflash.ro
- Echipa Alpine F1 va trece la unitățile de putere Mercedes-Benz AMG din 2026
- Acordul durează cel puțin până în 2030
- Fostul furnizor Renault pune capăt programului de unități de propulsie F1 pentru a se concentra pe tehnologia EV
Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat marți planurile de a trece la unități de putere și cutii de viteze de la Mercedes-Benz AMG începând cu 2026, când F1 ar trebui să introducă următoarea generație de unități de putere.
Echipa Alpine s-a născut din fosta echipă Renault F1 și utilizează în prezent o unitate de propulsie furnizată de Renault. Renault este, de asemenea compania-mamă a Alpine.
Cu toate acestea, Renault a declarat în octombrie că va încheia programul său de unități de putere F1 după 2025 pentru a redirecționa resursele către tehnologia vehiculelor electrice, lăsând Alpine să caute un nou furnizor.
În ultima sa declarație, Alpine a afirmat că va utiliza unități de putere și cutii de viteze Mercedes din 2026 până cel puțin în 2030.
Trenuri de propulsie de înaltă performanță Mercedes-Benz AMG
Schimbarea este cea mai recentă la Alpine, care a trecut printr-o reorganizare majoră în acest an, care a inclus revenirea fostului șef al echipei Renault F1, Flavio Briatore, în calitate de consilier executiv în iunie. De atunci, Briatore l-a numit pe Oliver Oakes în funcția de team principal și a anunțat planuri de reducere a forței de muncă la echipa cu sediul în Marea Britanie, inclusiv tăierea actualului pilot Esteban Ocon, care se alătură echipei americane Haas anul viitor. Înlocuitorul său la Alpine a fost numit Jack Doohan.
Unitățile de propulsie Mercedes sunt dezvoltate și fabricate de divizia Mercedes-Benz AMG High Performance Powertrains, cu sediul în Marea Britanie. Pe lângă echipa de Formula 1 a Mercedes, Aston Martin, McLaren și Williams folosesc toate unități de propulsie Mercedes, deși Aston Martin a declarat în mai că va trece la motorizarea Honda în 2026.
Pentru noile unități de propulsie ale F1 care vor sosi în 2026, se va introduce un combustibil 100% sustenabil, posibil chiar un combustibil electronic sintetic. Unitățile de propulsie în sine vor păstra actualul format hibrid V-6 turboalimentat de 1,6 litri, dar vor fi simplificate datorită eliminării MGU-H, motorul-generator electric care recuperează energia de evacuare prin intermediul turbocompresorului. Unitatea MGU-K, care ajută la acționarea roților și recuperează energia la frânare, va rămâne și va desfășura de aproape trei ori mai multă energie electrică decât în prezent.
Actualul program de unități de propulsie Renault F1 se desfășoară la uzina Renault din Viry-Châtillon, situată la sud de Paris. După încheierea programului, situl Viry-Châtillon va fi redenumit Hypercar Alpine și va deveni un nou centru de cercetare și dezvoltare pentru vehiculele electrice Renault și Alpine, iar unul dintre primele proiecte va fi…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoghid.ro