Sponzorizat de newsflash.ro
Așa cum am menționat în articolele anterioare, dedicate celui mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.
La fiecare dintre modele voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.
Alfa Romeo Junior
Este cel mai nou model Alfa Romeo și prima Alfa care s-a lansat inițial doar în variantă electrică. De asemenea, este prima Alfa realizată pe o platformă comună cu alte modele din grupul Stellantis, de la care a preluat o serie de componente vizibile și mai puțin vizibile.
Am condus la Tannis toate cele 3 variante de motorizare existente – Veloce, cea mai puternică variantă electrică (280 CP), Elettrica Speciale si varianta hibridă. Aceasta din urmă este alegerea mea din gamă.
Alejandro Mesonero – Romanos – designer șef Alfa Romeo – mi-a declarant la Paris: „ Cu noul Junior ne adresăm în special celor care nu au avut până o Alfa și suntem convinși că ne vom largi astfel aria de clienți. De asemenea, cred că mulți clienți nostalgici după un model hatchback, ca Giulietta, vor găsi în Junior ceea ce își doresc. În ciuda apartenenței la grupul Stellantis și a utilizării unor componente comune, fiecare Alfa și-a păstrat spiritul sportiv incontestabil. Referitor la Car Of The Year, cred ca Alfa Junior are potențial. Hai, mai întâi să o vedem în finală!”
PRO Alfa Romeo Junior
+ design exterior spectaculos și dinamic
+ performanțele dinamice ale variantei Veloce – 0-100 km/h în 5,9 secunde
+ stabilitate tipică Alfa Romeo
+ scaune sport, de tip scoică, cu multă susținere laterală
+ materiale interioare de bună calitate
CONTRA Alfa Romeo Junior
- spațiu interior limitat, cu acces greoi pentru persoane peste 1,70 m
- spații de depozitare mici și puține
- ecranul central mic, greu de urmărit și parțial obturat de volan
- zgomot interior pe macadam
- autonomie reală redusă la varianta Veloce (sub 300 km)
Rezultat testul elanului
Varianta hybrid, anvelope Goodyear 215/55 R 18 Efficient Grip
62 km/h – virează ușor
66 km/h – nicio problemă, ESP nu este încă activ
71 km/h – ESP activ și eficient
76 km/h – subvirare, pilotul nu are timp să revină corect pe traseu
77 km/h – subvirare, ieșire de pe traseu
Concluzie – virează rapid, ESP acționează corect, dar nu suficient la viteze mari, senzație de siguranță.
Varianta Veloce, anvelope Michelin Pilot Sport 225/40 R 20
62 km/h – virează rapid, balans corect
65 km/h – același răspuns rapid
69 km/h – ESP activ și eficient
74 km/h – virează rapid, ESP bun
77 km/h –…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro