Sponzorizat de newsflash.ro
Stim ca poate parea o nebunie, insa realitatea este ca motoarele simple de tipul MPI chiar daca au doar 3 pistoane pot functiona fara probleme sute de mii de km.
Exemplul clar este cel al unui Peugeot 107 cu motorul 1.0 MPI de 67 CP cu 600.000 de km cu segmentii si distributia neschimbata.
Test cu noul Citroen C1 Facelift 2009/ 1.0 68 CP consum, performante, pret achizitie, fiabilitate
Acest motor este recunoscut de catre toti specialistii drept unul dintre cele mai fiabile motoare pe benzina din Europa, gama L3 1.0 fiind construita de catre Toyota pentru alianta TPCA unde construiau aceeasi masina Peugeot, Citroen si Toyota in uzina din Cehia Kolin.
Se pare ca un Citroen C1 poate merge fara probleme tehnice chiar si 460.000 de km
DESPRE MOTORIZARE:
1KR-FE este o versiune de 1,0 L (998 cc) construită în Japonia și Polonia. Alezajul și cursa sunt de 71 mm × 84 mm (2,80 in × 3,31 in), cu un raport de compresie de 10,5:1.
Puterea este de 67 CP (49 kW; 66 CP) la 6000 rpm cu 91 N⋅m (67 lb⋅ft) de cuplu la 4800 rpm – și o limită de turație de 6500 rpm – sau 71 CP (52 kW; 70 CP) la 6000 rpm cu 94 N⋅m (69 lb⋅ft) de cuplu la 3600 rpm.
Când a fost comercializat inițial, a îndeplinit cerințele standardului european de emisii EU4 și avea niveluri de CO2 de 109 g/km, dar aplicațiile actuale îndeplinesc standardul european de emisii EU5 și pot avea niveluri de CO2 de până la 99 g/km.
Acest motor a primit premiile pentru Motorul Internațional al Anului în 2007, 2008, 2009 și 2010[2] la categoria sub 1,0 litri.
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autolatest.ro