Sponzorizat de newsflash.ro
Tesla se confruntă cu o nouă investigație guvernamentală privind siguranța software-ului său Full Self-Driving (FSD), după o serie de accidente în condiții de vizibilitate redusă.
Detaliile investigației
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA a deschis o investigație în urma a patru accidente, dintre care unul a provocat răni și altul a dus la moartea unui pieton. Toate accidentele au avut loc în condiții de vizibilitate redusă, cum ar fi strălucirea soarelui, ceață sau praf suspendat, și au implicat funcția FSD, fie în versiunea beta, fie sub supraveghere.
NHTSA investighează capacitatea tehnologiei FSD de a detecta și reacționa corespunzător în condiții de vizibilitate scăzută, evaluând dacă au fost făcute modificări care ar fi putut agrava performanța FSD.
Vehicule investigate
Ancheta include toate modelele Tesla Model S și Model X din 2016-2024, Model 3 din 2017-2024, Model Y din 2020-2024, și Cybertruck din 2023-2024 echipate cu FSD, acoperind aproximativ 2,4 milioane de vehicule.
Controversa abordării Tesla asupra conducerii autonome
Elon Musk, proprietarul Tesla, a fost întotdeauna împotriva utilizării unor tehnologii precum senzorii ultrasonici, radarul și lidar-ul în efortul său de a realiza condus autonom complet neasistat. În schimb, a preferat să se bazeze pe inteligența artificială (AI) și camere pentru a îndeplini această sarcină.
Tesla și angajamentul către computer vision
Tesla s-a dedicat complet viziunii computerizate, eliminând senzorii suplimentari în modelele sale recente. Acest lucru înseamnă totuși că, pe lângă capacitatea de a vedea în întuneric, la fel ca majoritatea camerelor moderne, vehiculele Tesla ar trebui, teoretic, să fie la fel de eficiente ca un șofer uman în condiții precum ceață, strălucirea soarelui sau praf în aer. Diferența majoră este că deciziile sunt luate de un AI, nu de un om.
Disputa cu alte companii de condus autonom
Mulți ingineri și companii din domeniul condusului autonom nu sunt de acord cu abordarea Tesla bazată exclusiv pe viziune, preferând soluții care includ senzori suplimentari pentru a îmbunătăți siguranța în condiții de vizibilitate redusă. Această investigație ar putea fi prima ocazie în care capacitatea FSD de a se comporta mai bine decât un șofer uman în aceste condiții este evaluată formal.
Actualizările FSD după investigațiile NHTSA
Tesla a actualizat sistemul FSD în ianuarie 2023, după ce NHTSA a raportat probleme legate de siguranța la intersecții, și din nou în luna decembrie, pentru a îmbunătăți asigurarea atenției șoferilor, deoarece măsurile existente erau considerate insuficiente pentru a preveni „păcălirea” sistemului de către șoferi. În ambele cazuri, investigațiile NHTSA au inclus mai puține vehicule decât cea actuală, ceea ce sugerează o nevoie mai…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe mobilehub.ro