Sponzorizat de newsflash.ro
- Primul pony car al GM a debutat pe 12 septembrie 1966
- Camaro a fost abandonat după anii model 2003 și 2024
- Marile modele Camaro includ ZL1, IROC-Z și Z28
Pentru a doua oară în istoria sa, Camaro este mort. Chevrolet a ucis Camaro în 2002, după 32 de ani de existență, apoi l-a reînviat în 2010, pentru a-l elimina din nou după anul de fabricație 2024. Zvonurile spun că va reveni ca un mașină electrică de performanță, posibil un sedan. Doar timpul ne va spune, dar dacă o va face, va trebui să se ridice la înălțimea stilului și performanței care au făcut din Camaro un favorit al entuziaștilor încă din 1966.
De-a lungul vieții sale, modelul Camaro a trecut prin șase generațiiși fiecare dintre ele a produs modele speciale care au sporit performanțele de bază deja ridicate. De la modelele SS inițiale, la starea de rău din anii 1970, la revigorarea performanței în anii 1980, la revenirea sa pentru două generații de inspirație retro în anii 2000, iată cele mai bune 12 Camaro de-a lungul duratei de viață a acestui fabulos pony car.
VEZI ȘI: Ford Shelby GT350 vs. Chevy Camaro SS: Video Throwdown
1967 Camaro
Camaro și-a făcut debutul pe 12 septembrie 1966 ca un coupe cu patru locuri și decapotabilă. Este considerat în general ca o reacție la imensa popularitate a Ford Mustang din 1964, dar Chevrolet se jucase cu ideea încă din 1962. Mașina se baza pe viitoarea platformă unibody Chevy II/Nova de generație următoare, cu un subcadru frontal. Prețul de bază al lui Camaro 1967 a fost de 2.466 de dolari și, la fel ca Mustang, a fost un pony car cu o gamă largă de motoare cu 6 cilindri în linie și V-8 îndesate într-un pachet compact. Cel mai puternic Camaro standard era modelul SS396 de 325 CP, dar un număr limitat de modele SS396 la comandă specială dezvoltau 375 CP. Chevrolet a vândut 220.917 Camaro în acel prim an, în timp ce Ford a vândut 472.121 Mustang.
1967 Camaro RS
1967 Camaro Z-28
Deși nu a fost cel mai puternic Camaro în acel prim an, Z-28 a fost cea mai bună alegere de manevrabilitate. Dezvoltat pentru a califica Camaro pentru noua competiție Sports Car Club of America clasa Trans Am, Z-28 avea un V8 de 302 cilindri care scotea 290 CP și se înfășura la turații înalte. Acesta era în esență blocul 327 cu arborele cotit de la 283. Suspensia F41 mai fermă a îmbunătățit manevrabilitatea, iar modificările exterioare au inclus dungi duble pe capotă și portbagaj și jante Rally pe anvelope cu dungi roșii. Doar 602 Z-28 au fost construite pentru anul model 1967, ceea ce îl face o mașină de colecție de dorit și astăzi. Camaro Z-28 au câștigat trei din cele 12 evenimente Trans Am din 1967, la doar unul în spatele Mustang-urilor câștigătoare ale campionatului, dar Camaros vor continua să domine sezonul 1968.
1969 Yenko Camaro
1969 Yenko/SC Camaro
Prin Ordinul de producție al biroului central Chevrolet (COPO), dealerul Chevrolet Don Yenko a…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoghid.ro