Sponzorizat de newsflash.ro
Mașinile electrice nu mai sunt noutatea de odinioară, dar producția lor este cu siguranță mai ieftină decât în urmă cu 15 ani. Un nou studiu realizat de Biroul de tehnologii pentru vehicule al Departamentului pentru Energie (DOE) sugerează că costul bateriilor pentru vehiculele electrice a scăzut cu 90% între 2008 și 2023, ceea ce facilitează reducerea diferenței de preț dintre un ICE și un EV.
Unul dintre cei mai importanți factori în producția de mașini electrice este dimensiunea, greutatea și costul pachetului de baterii. Din fericire, acesta din urmă a scăzut constant în ultimele decenii datorită noilor tehnologii și chimiei, noilor procese de fabricație și creșterii considerabile a volumului de producție.
Conform DOE, costul unui pachet de baterii litiu-ion a scăzut de la 1415 dolari/kWh în 2008 la 139 dolari/kWh în 2023. Diferența nu este atât de mare dacă includem 15 ani de inflație, costul inițial scăzând la aproximativ 1000 de dolari dacă ar fi de ajustat la valoarea actuală în dolari.
Cu toate acestea, scăderea prețului este destul de impresionantă, în special între 2009 și 2013. Estimările se referă la vehiculele ușoare cu o producție de cel puțin 100.000 de unități pe an. Pentru a înțelege mai bine raportul dintre cost și kWh, bateria de 81 kWh de pe Tesla Model Y ar fi costat 114.615 dolari în 2008, față de 11.259 dolari în 2023.
Producătorii de automobile se așteaptă ca aceste costuri ale bateriilor să continue să scadă în următorii ani, făcând din vehiculele electrice accesibile o realitate
Un studiu realizat de firma de analiză de piață Gartner sugerează că producția de EV-uri va fi mai ieftină decât cea a mașinilor termice către 2027. Multe companii au prezis anterior, de asemenea, că mult-așteptata paritate de preț dintre vehiculele electrice și cele cu motor cu ardere internă va fi atinsă până la sfârșitul deceniului actual.
O producție mai mică și prețuri de referință mai mici s-ar traduce în economii semnificative pentru clienții de vehicule electrice, mai ales dacă luăm în considerare costurile de proprietate. Conform unui studiu recent realizat de JD Power, costul total de proprietate a unui EV pe o perioadă de cinci ani este deja mai mic decât cel al vehiculelor ICE în 48 din cele 50 de state americane.
Rămâne deci de văzut dacă încetinirea globală a vânzărilor vehiculelor electrice va avea un efect negativ asupra scăderii costurilor bateriilor, deoarece creșterea producției planificată pentru viitorul apropiat s-a dovedit a fi destul de optimistă.
Vezi și: (video) Renault anunță o colaborare cu LG, deși Geely tocmai și-a prezentat propria baterie
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autoblog.md