Sponzorizat de newsflash.ro
Una dintre cele mai ciudate situatii din piata de masini SH este cea a masinilor electrice cu multi km la bord, masini care din pacate fie se duc la casat, fie sunt vandute cu preturi atat de mici incat proprietarul pierde 90% din valoare initiala.
In aceasta situatie sunt primii europeni care si-au cumparat masini electrice in 2018-2019, automobile functionale insa care nu mai au garantie a acumulatorului pentru ca au depasit 160.000 de km oferiti de catre producator.
Aceste masini sunt considerate DAUNA TOTALA pentru ca nu se mai pot vinde, proprietarii si dealerii pierzand sume foarte mari de bani pentru ca nu gasesc clienti pentru ele pe piata SH.
Producătorii de vehicule electrice oferă de obicei o garanție pentru baterii de 8-10 ani sau de 160.000 de kilometri. Cu cât kilometrajul unui vehicul electric este mai mare, cu atât starea bateriei acestuia poate fi mai proastă.
Cu toate acestea, uzura bateriei depinde și de modul în care a fost încărcată mașina: dacă proprietarul a folosit frecvent stații de încărcare rapidă sau a încărcat-o lent, până la 80%, așa cum recomandă producătorii.
Vehiculele electrice care au kilometrajul dat înapoi reprezintă o problemă majoră deoarece îngreunează evaluarea stării reale a bateriei.
Cu cât bateria unui vehicul electric este mai uzată, cu atât distanța pe care o poate parcurge este mai mică, scăderea autonomiei provoacă anxietate în rândul șoferilor și este probabil unul dintre motivele principale pentru care mulți încă evită să cumpere vehicule electrice.
Insa, exista si alte probleme cu utilizarea masinii electrice, respectiv clientul sa distruga cu buna credinta acumulatorul incarcand masina zi de zi fara sa tina conte de accentuarea degradarii bateriei.
Astfel, exista masini electrice SH cu baterii cu maxim 70% din capacitatea initiala chiar daca au putini km, stilul de incarcare deficitar fiind principalul vinovat pentru aceasta degradare.
Aceasta degradare se numeste SoH, si reprezinta cel mai important criteriu la achizitia unei masini SH electrice: “The state-of-health (SoH of a battery describes the difference between a battery being studied and a fresh battery and considers cell aging. It is defined as the ratio of the maximum battery charge to its rated capacity.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe autolatest.ro