Sponzorizat de newsflash.ro
Am avut o discuție relaxată cu Mihai Bordeanu, Directorul General Automobile Dacia. Ți-o prezint ca pe o poveste, nu ca pe un interviu. Adică fix așa cum s-a desfășurat. Mai jos o să găsești subiecte legate de Spring, de închiderea Văii Oltului, de taxele impuse modelelor electrice fabricate în China, de Sandrider, de vânzările on-line Dacia și despre o mulțime de alte subiecte. Curios? Ia-ți o cafea și citește. O să-ți placă!
Am început tare, cu închiderea Văii Oltului. Nimeni din conducerea Guvernului nu s-a consultat cu companiile și nu le-a anunțat legat de oprirea circulației. Dacia a făcut o estimare a pierderilor cauzate de aceasta. Sunt 600 de camioane care deservesc furnizorii sau piața și care trec pe acolo săptămânal. Nu se poate face nimic legat de asta, iar Dacia poate doar să se adapteze. Impactul financiar încă este calculat, dar o primă estimare era undeva spre 50.000 euro săptămânal, întârzierea fiind de două ore.
Se studiază și varianta de a trimite mașinile de la uzină cu trenul, dar rămâne de văzut dacă există suficientă capacitate pentru a face acest lucru. Dacia este ajutată doar de faptul că în august uzina intră în modul de lucru „remote”, conform programului, timp de 28 de zile.
➡ Cine este Mihai Bordeanu 💡
Și dacă tot vorbim de fluxul camioanelor, alte 150 trec pe Podul Prieteniei Ruse-Giurgiu, aflat în reabilitare. Se lucrează și aici la alternative, mai ales că există un terminal nou în Portul Constanța, iar transportul ar putea trece de la unul rutier la unul maritim.
Taxele Uniunii Europene legate de autovehiculele electrice fabricate în China afectează și Springul. Iar Dacia se va adapta pentru a face față cât mai bine acestei decizii. Oficialii mărcii anticipaseră această situație, pentru că discuțiile se țin de ceva timp. Astfel, au reușit să „absoarbă” o parte din taxe, păstrând prețul mașinii constant. De aceea, dacă dai comandă de Spring la prețul actual de pe site, vei primi mașina la acest preț, care începe sub 11.000 euro cu Rabla, deși noile taxe vamale sunt deja aplicate.
Nu e clar cât timp mai poate absorbi Dacia aceste taxe vamale, dar, momentan, clienții sunt protejați. Dacă această situație se va prelungi până anul viitor sau chiar până mai târziu, rămâne de văzut.
➡ Statele europene, divizate în privința taxelor pentru EV-urile chinezești 💡
Această taxă se aplică la preț de import, nu la preț de retail. Deci, deși nu se ridică la peste 3000 de euro, rămâne semnificativă. În orice caz, taxele nu au crescut la un astfel de nivel încât să determine compania să mute producția în Europa. Sigur, este o opțiune care rămâne pe masă, dar nu deocamdată, pentru că mașina ar deveni neprofitabilă. Iar venirea noilor modele chinezești și a lui Citroen e-C3 (fabricat în Europa) nu face decât să certifice faptul că acest segment și această…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro