Sponzorizat de newsflash.ro
In industria IT firmele si marile companii multinationale isi organizeaza fiecare activitatea de business in functie de mai multe conditii si factori. Strategia adoptata de fiecare in parte a condus in ultimele decenii la un criteriu de clasificare major al companiilor ce dezvolta software: cele care fac outsourcing si cele care dezvolta produse.
Mai ales in ultimii ani aceasta distinctie a devenit una populara in randul celor pasionati de IT, care doresc sa intre in acest domeniu, sau chiar si in randul celor care doar au auzit de acesti termeni. In continuare vom analiza ce inseamna mai exact acesti termeni in raport cu activitatea propriu-zisa din IT.
Modelul de activitatea al unei companii de IT – un criteriu esential
Desigur, exista foarte multe criterii pe baza carora firmele din IT pot fi clasificate si se poate discuta ulterior in diverse analize pe nivel financiar, de business sau tehnic. Insa acest criteriu, al modelului de activitate fata de clienti, s-a erijat ca fiind unul cu adevarat esential.
Motivul principal este acela ca foarte multe corporatii ajung sa fie recunoscute ulterior pe baza acestui criteriu, unele sunt cunoscute ca mari firme de produs, altele ca furnizoare importante de servicii pentru clienti externi.
Acest model defineste ulterior restul deciziilor care se iau la nivel de strategie: cum si in ce ritm se dezvolta produsele d.p.d.v tehnic, cum se gasesc clientii, cum se vand produsele, modul in care se promoveaza compania respectiva pe piata (marketing, branding etc.). Sa vedem in continuare cu ce se ocupa fiecare tip din cele doua enumerate.
Firma de outsourcing in IT
Primul model de care discutam este cel al firmei care se ocupa cu outsourcing-ul. Dar ce inseamna mai precis asta? Concret, aceasta firma dezvolta produse software (website-uri, aplicatii desktop, servicii de backend, aplicatii mobile, interfete etc.) la cererea unor clienti externi care vin catre ea si solicita in mod expres produsul X.
Ca sa dezabstractizam aceasta definire, putem lua exemplul unei banci proaspat infiintate. Ca orice banca care se respecta in sec. XXI, are nevoie de un website functional si usor de folosit de catre clienti unde acestia sa faca tranzactii, sa isi verifice sold-ul din cont s.a.m.d, plus de o aplicatie echivalenta pe mobil.
Dar aceasta banca nu are ingineri software angajati si nu doreste sa isi formeze o astfel de echipa proprie. Si atunci ea va apela la serviciile oferite de una dintre firmele de outsourcing care se ocupa cu dezvoltarea unor produse similare, care sa indeplineasca cerintele clientului care le solicita, in cazul nostru al bancii.
Astfel, modelul de business privind outsourcing-ul, dupa cum reflecta si numele sau, este acela de a primi cereri punctuale de la clienti pentru dezvoltarea anumitor produse software. Sigur, e foarte greu ca o firma de IT de acest fel sa faca absolut orice fel de aplicatie din orice domeniu, si de aceea exista si aici o anumita nisare…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.blogdeit.ro