Sponzorizat de newsflash.ro
Sunt anumite mașini pe care le încadrezi ușor într-un segment anume. Nu e cazul celei de față. Mercedes-AMG SL 63 se vrea un supercar gata să „execute“ un Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet, dar are greutatea unui granturismo luxos, de genul lui BMW M8 Competition Cabrio. A prins Mercedes-AMG doi iepuri sau a ratat vocația lui SL 63? Foto: Bogdan Grigorescu
De-a lungul vieții, versiunea cabrio a lui Mercedes-Benz SL a trecut de la o extremă la alta. Povestea a început în 1957, cu 300 SL Roadster, în esență o decapotabilă destinată circulației pe șosea, provenită dintr-un bipost de curse, după o amplă operație de adaptare la circulația publică. Cu 3 ani mai devreme, odată cu apariția versiunii coupé, a luat naștere și titulatura SL (abrevierea cuvintelor Sport Leicht), care simboliza calea pe care noua familie de modele (coupé și cabrio) voia s-o urmeze în viață, adică sportivitate accentuată de greutatea mică a mașinii.
Acum, îți propun să călătorim în timp mai bine de patru decenii. Mai ții minte Mercedes-Benzul SL 73 AMG din 1999? Pentru mine, este una dintre cele mai dezirabile versiuni ale unui model AMG din toată istoria de 56 de ani a companiei germane de performanță. Îngloba absolut toate caracteristicile pe care le urmăresc la o mașină „de suflet“. Un aspect exterior de o eleganță atemporală, un interior clasic, cu lemn natur, piele fină și forme simple și un motor plin de substanță, V12 de 7,3 litri, atmosferic, gata să ruleze relaxat la turații reduse și „să mute munții“ în apropierea zonei roșii a turometrului.
➡ Acesta este noul G-Klasse electric! 💡
Practic, inițialele SL nu mai aveau nicio legătură cu vorbele din care proveneau, ci se aruncau fix în zona opusă, a cabrioletului relaxant, pregătit să devoreze kilometrii fără niciun efort. Ce am să-i reproșez? Un singur lucru, că vine cu un hard top pliabil, în locul prelatei retractabile.
Ce treabă are SL 63 din 2023 cu cele două modele de mai sus? Ei bine, teoretic, este urmașul ambelor, făcând parte din aceeași familie cu sânge albastru numită SL, ajunsă azi la a 12-a generație. Actualul SL a luat tot ce era mai bun de la cei doi predecesori emblematici pe care i-a avut. Soft topul de la 300 SL Roadster și cele 2+2 locuri de la SL 73 AMG (prima generație avea doar un loc în spate, poziționat transversal). A rămas șocant, plin de nerv, gata să gâdile orgoliul milionarilor cu prețul de bază de peste 200.000 de euro și coarda sensibilă a sportivilor cu accelerația 0–100 km/h în 3,6 s. Un cabriolet pur și dur, plin de viață și de personalitate, întruchipând, în teorie, perfecțiunea.
Și, da, arată fabulos și cu prelata extinsă, și decapotat. E un cumul de rotunjimi care combinat cu proporțiile de granturismo (bot extrem de lung și spate „intrat la apă“) creează imaginea unui cruiser rasat, pe care ți-l dorești…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro