Sponzorizat de newsflash.ro
Ce este Crosstrek? Cum arată și cum se simte un Subaru compact de ultimă generație? Cât consumă, cât de viu e pe șosea și cu câtă poftă ia în piept traseele off-road? Îți povestesc în cele ce urmează! În numărul din aprilie al revistei AutoExpert voi publica articolul extins, cu măsurători complete! Foto: Subaru, Bogdan Grigorescu.
Tracțiune integrală Symmetrical AWD, motor boxer… Aspecte care intrigă, indicii care amintesc de modelele emblematice ale mărcii. Cine este, de fapt, Crosstrek? La conferința de presă, ne-au fost prezentați predecesorii săi, iar povestea începea de la prima generație XV, născută în 2011. Dar, cu voia ta, aș mai da timpul înapoi un an, descoperindu-i adevărata rădăcină.
Atunci, Subaru a ridicat la 18,5 cm deasupra șoselei o Impreza, i-a pus protecții din plastic, a numit-o Impreza XV și i-a dat drumul la joacă prin noroaie. De atunci, deși, în esență, merg umăr la umăr, modelele au luat-o pe căi diferite: XV-ul a renunțat la numele Impreza, devenind de sine stătător și, după două generații, s-a transformat în Crosstrek. Azi, Impreza și Crosstrek coexistă în oferta Subaru pentru Europa, dar în România doar crossoverul este disponibil.
Ce oferă Crosstrek și ce rivali are?
Pe cine a luat în vizor japonezul? Pe Fiat Tipo Cross, Kia XCeed, Mazda CX-30 și Ford Focus Active. Firește, aici poate intra orice SUV compact, cu rezerva că japonezul nu e atât de înalt, ci e mai zvelt, ca un hatch susținut de o suspensie cu cursa lungă. Versiunea standard costă 37.800 euro, se numește Style și vine cu jante din aliaj, pe 17 inchi, faruri full-LED și bare longitudinale pe plafon. Singura diferență la exterior pe care o aduc versiunile superioare, Style Extra (39.300 euro) și Premium (42.000 euro) sunt jantele pe 18 inchi.
La interior, standard primești instrumentar analogic cu display digital între cadrane, sistem multimedia cu ecran tactil, vertical, de 11,6 inchi și sistem de sunet cu 6 boxe. Style Extra aduce în plus elemente cromate, tapițerie textilă specială, scaune reglabile electric și oglindă retrovizoare anti-orbire, pe când Premium plusează cu sistem de navigație, tapițerie din piele și trapă.
Clasicul, reinterpretat
Eu am avut-o pe cea mai scumpă, și senzația este că te întorci în timp 10 ani, pe vremea când interioarele erau desenate clasic și asamblate cu simț de răspundere, și o spun cu toată admirația. Maneta cutiei de viteze este supradimensionată, refuzând să urmeze canoanele prezentului, cadranele de bord sunt mari și clare, iar episodul de off-road din timpul testului n-a scos la iveală niciun zgomot parazit de la plasticele din habitaclu. Pe scurt – atuuri incontestabile pentru cei care apreciază calitatea tradițională, mai puțin pentru dependenții de gadgeturi.
În general, toate comenzile sunt intuitiv plasate, mai puțin cele de pe spițele volanului, un pic cam aglomerate….
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro