Sponzorizat de newsflash.ro
In viata de zi cu zi din cadrul procesului de testare software apar numeroase situatii cand, pentru a rezolva unele task-uri, e nevoie de a face sau de a sti anumite lucruri astfel incat acestea sa poata fi indeplinite cu succes si fara probleme ulterioare.
Chiar daca multe lucruri si sfaturi sunt cuprinse in teoria legata de testare din carti sau din cursurile pe care le-am urmat pentru a lucra ca testeri, practica efectiva ne va dezvalui mereu unele moduri mai adecvate de lucru, care poate nu sunt cuprinse in teorie.
Se mai poate intampla si reversul acestui lucru, si anume ca desi teoria prevede anumite lucruri importante de urmat, ele sunt ignorate sau uitate in practica, din diverse motive (greseala, neatentie, ignoranta etc.). Astfel, putem vorbi de anumite bune practici (best practices) in testare.
Exemple de bune practici in testarea software (QA)
Prin aceste bune practici putem intelege multe lucruri, de la sfaturi, mici trucuri, lucruri care in aparenta nu par cele mai importante sau mai grele, dar care in realitate ajuta enorm la desfasurarea cu succes a testarii software in ansamblu. Unele lucruri sunt considerate bune practici, altele mai putin, in functie de experienta si modul de lucru al fiecaruia.
Oricum ar fi, cele mai multe bune practici se invata cu timpul, prin exercitiu repetat, de multe ori dandu-ne singuri seama ce si cum e mai bine sa facem. In continuare, voi prezenta cateva exemple ilustrative, care cu siguranta nu sunt singurele si pot fi completate oricand.
Scrierea cat mai simpla si clara a test case-urilor
Orice pasionat sau angajat in testare stie ce reprezinta un test case, ca fiind un flow de pasi prin care vrem sa verificam o anumita functionalitate. Desi stim ca trebuie sa le scriem cat mai clar si fara inflorituri, de multe ori tindem sa cadem intr-una din cele 2 extreme: fie le scriem prea simplist si lacunar, nefiind clar pentru un alt coleg ce are de facut daca citeste acel caz de test, fie sunt prea complex scrise si se pierd in detalii.
E bine ca acestea sa cuprinda exact pasii esentiali pentru a nu incarca prea mult cazul de test, asa cum la fel de bine ar fi sa exista un review la test case-urile pe care le scriem, sa vada si un alt coleg cu o alta minte daca e bine cum am scris. Eventual, o data la ceva timp e recomandat sa existe si o reevaluare a test case-urilor, pentru a vedea care pot fi updatate sau chiar sterse, daca e cazul.
Scrierea clara a cazurilor de test e importanta si din perspectiva muncii viitoare de automatizare a lor. Daca sunt scrise clar si concis, e mult mai usor de inteles cum trebuie automatizate cu framework-urile aferente precum Cypress sau Playwright, si se pot concepe inclusiv in paradigma BDD (Behavior Driven Development), fiind scrise si in limbaj natural, nu doar in cod.
Adaugarea de atasamente la Bug reports
Un alt element de testare pe care il cunosc toti cei care lucreaza sau care aspira la o cariera de QA este raportul de bug…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.blogdeit.ro