Sponzorizat de newsflash.ro
Mild hybrid sau full hybrid? Clar, a doua variantă, pentru că, deși are un motor electric mic, mașina asta știe să accelereze și folosind doar curent. Consumul de benzină obținut de Jeep Renegade e-Hybrid este foarte interesant, iar accelerațiile surprind plăcut. Foto: Bogdan Paraschiv
A înțelege tehnologia hibridă nu e chiar simplu. În esență, există trei niveluri de electrificare, mild, full și plug-in hybrid. Ei bine, e-Hybridul de la Renegade este catalogat de către Stellantis drept mild hybrid. Dar, în realitate, e un full hybrid, pentru că la manevre și în blocaje te deplasezi electric, iar când viteza crește pornește motorul turbo, care propulsează mașina fie singur, fie în tandem cu cel electric. Așa că, per total, aceasta accelerează convingător, consumă puțin și nu are nevoie de priză ca să funcționeze.
Beneficiile aduse de cele două motoare se simt în special în oraș, unde Renegade merge des în mod electric. Dacă nu te interesează demarajele rapide, propulsorul termic pornește abia pe la 30 km/h, pentru a susține accelerația. Sinergia dintre cele două motoare e mai bună decât a celor de la hibridul plug-in 4xe datorită cutiei cu ambreiaj dublu, care e atât de relaxată, încât, câteodată, pare de-a dreptul leneșă. Chiar și așa, simți când pornește motorul convențional, deoarece trecerea nu e cea mai fină.
La drum întins
La ieșirea din oraș, motorul electric de 20 CP ajută doar la anumite reprize, restul călătoriei fiind suportată de propulsorul cu combustie. În testul urban, motorul pe benzină a fost oprit 60% din timp, iar pe drum național, 27%. Cât despre procentajul conducerii în regim electric, acesta nu diferă prea mult între două scenarii: 15% în oraș, 13% în afara lui. Explicația e simplă. În oraș, benzinarul stă oprit și la decelerare, și la semafoare, iar la drum întins, doar când decelerează.
Senzația e că ai mai mulți cai decât îți arată fișa tehnică. Dacă mângâi accelerația, de multe ori sistemul trage mai „cuminte“ decât te-ai aștepta. Dar, de îndată ce te hotărăști să fii mai decis, forța de accelerare devine de-a dreptul entuziasmantă. Îmbucurător este că, la viteze mari, nu-l simți pe baby-Jeep nici instabil, nici zgomotos. Dimpotrivă, stă bine pe traiectorie și nu trebuie să corectezi fin din volan. Iar când drumul devine virajat, americanul impresionează și mai tare.
Pe șosele virajate
Deja l-am lăudat pe fratele cu motor convențional cu trei cilindri, acum doi ani, când l-am testat, iar părerea mea nu s-a schimbat. Renegade e incisiv și stabil, o senzație ciudat de plăcută când stai pe scaunul șoferului la 61 cm deasupra șoselei. Față de versiunea de un litru, hibridul subvirează un pic mai repede, pentru că apasă cu aproape o tonă pe puntea din față. Dar rămâne mereu ușor de controlat, iar limitele sunt mai sus decât te aștepți. Și pare mereu…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro