Sponzorizat de newsflash.ro
Well, well, well. Astăzi vorbim despre evenimentul Apple de aseară. Și da, înainte să te uiți la calendar, compania americană a ținut un nou eveniment de lansare, la scurt timp după cel dedicat noilor iPhone-uri. Dar noaptea trecută nu s-a vorbit despre telefoane, ci despre noile chip-uri M3, iMac și MacBook. Așa că, fără să mai lungim vorba aiurea, hai să vedem ce a prezentat Apple pe scenă.
M3 este aici!
Începem cu, fără dar și poate, principala atracție a serii: noile chip-uri M3. Și zic la plural pentru că, la fel ca în cazul generațiilor trecute, avem mai multe modele distincte: M3, M3 Pro și M3 Max. Principala îmbunătățire notabilă este trecerea la o arhitectură de 3nm, la fel ca în cazul chipset-ului inclus pe seria iPhone 15 Pro, care promite creșteri de performanță semnificative, inerente unui update de arhitectură. Astfel, principalele îmbunătățiri au avut loc pe parte de GPU, unde vedem și câteva chestii chiar interesante.
Prima dintre ele ar fi ceva ce Apple numesc Dynamic Caching, o funcție nouă care alocă exact cantitatea de memorie necesară pentru diverse task-uri în timp real, astfel nimic nu se pierde, totul se consumă. A doua funcție importantă adăugată pe M3 este mesh shading, o tehnică folosită de dezvoltatorii de jocuri pentru a manipula geometria într-un mod mai eficient.
Dar principala funcție nouă adăugată este suportul pentru ray tracing accelerat hardware pentru prima dată pe un Mac! După ce Apple a lansat un kit de portat jocuri DirectX 12 pe Mac, suportul pentru ray tracing este un pas binevenit în misiunea lor de a transforma produsele companiei în mașinării de gaming. Mai e cale lungă în față până când un Mac va fi la același nivel cu un PC când vine vorba de jocuri, dar nu pot să nu aplaud eforturile pe care Apple le face în direcția asta. Nu o să enumăr toate specificațiile tehnice, dar las mai jos o poză care sumarizează foarte bine totul.
…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro