Sponzorizat de newsflash.ro
- Toyota spune că este aproape de a putea produce bateriile cu stare solidă de ultimă generație în același ritm cu bateriile existente pentru vehicule electrice.
- Dacă reușește, Toyota se așteaptă ca mașinile sale electrice alimentate cu baterii cu stare solidă să aibă o autonomie de 1.200 km.
- Producerea de baterii cu stare solidă în volume mari este costisitoare și dificilă, Goldman Sachs avertizând despre „o cale relativ dificilă către extindere în următorul deceniu”.
Toyota spune că este aproape de a putea produce bateriile cu stare solidă de ultimă generație în același ritm cu bateriile existente pentru vehicule electrice, marcând o piatră de hotar în cursa globală de comercializare a tehnologiei, scrie Financial Times.
Progresul său în tehnologia de producție urmează o „recunoaștere” în materie de materiale pentru baterii, revendicată recent de cel mai mare producător de automobile din lume. Aceasta ar permite Toyota să producă baterii cu stare solidă în serie până în 2027 sau 2028.
Bateriile cu stare solidă au fost considerate de mult timp de experții din industrie ca un potențial „atuu” care ar putea aborda preocupările legate de bateriile EV, cum ar fi timpul de încărcare, capacitatea și riscul de a lua foc.
Dacă reușește, Toyota se așteaptă ca mașinile sale electrice alimentate cu baterii cu stare solidă să aibă o autonomie de 1.200 km – de două ori mai mult decât autonomia actualelor vehicule electrice – și un timp de încărcare de 10 minute sau mai puțin.
Ce implică producerea bateriilor
Dar producerea de baterii cu stare solidă în volume mari este costisitoare și dificilă, Goldman Sachs avertizând despre „o cale relativ dificilă către extindere în următorul deceniu”.
Problemele includ sensibilitatea extremă a bateriilor la umiditate și oxigen, precum și presiunea mecanică necesară pentru a le menține împreună pentru a preveni formarea dendritelor –…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe alephnews.ro